Dagen

Igår kväll jag jag och la mig jättetidigt!
 Låg visserligen och läste, men jag somnade i skaplig tid. Sen gick jag upp samtidigt som David när han flög upp ur sängen, in i bilen och till jobbet. Han hade försovit dig. Hur som helst så var jag uppe vid kvart i sex och släppte ut Enzo för att han skulle få morgonkissa (och bajsa). Han åt JÄTTEBRA när vi kom in sen!!, min duktiga gubbe. Fick till och med fylla på skålen.
Sen satt jag vid datorn ett par timmar, gick ut med Enzo igen, men vädret var helt pissigt så det var inte ett dugg roligt. Blåsigt och regnigt. Ingen rolig kombination precis.
Sen fukkade sig min webläsare så jag har inte kunnat vara ute på nätet alls idag. Så David fixade det nu när han kom hem.
 Anyway, jag slötittade på tv fram till kl 12.00 ungefär. Då åkte jag till Hundoasen med Enzo för att betala kattfodret jag "köpte" för flera månader sen. Pinsamt, jag hade alldeles glömt bort det men de påminde mig när jag ringde dem angående Enzo i fredags. Jaja, det var ju bara att punga ut med över 500:-.
VERKLIGEN INTE VAD MIN EKONOMI BEHÖVER JUST NU. För det första är det jul?! För det andra ska vi på kryssning i helgen, en sån dagskryssning med julbord. Visst behver man inte köpa nåt på båten, men det är ju lite grejen med det hela. Att handla på taxfree, jaja.. För det tredje så skulle jag så himla gärna vilja gå på "Stora Stockholm" på Älvsjömässan den 15-16 dec men nu kommer jag garanterat inte ha råd med det. Suck. men jag får skylla mig själv, borde ha betalat maten tidigare. Fast det är ju inte direkt det jag haft i tankarna den senaste tiden. Har mest varit Johanna, Johannas begravning och mig själv jag har funderat över.
Vi åkte dit i alla fall, Enzo och jag. Betalade och sen gick vi faktiskt hem! Duktigt va?
Det är ganska långt. 2,6 km för att vara exakt. Det var uppehåll och blåste inte särskilt mycket, så det var ganska behagligt.
Vi kom hem och då var jag trött. Enzo med för den delen. Han åt lite mer mat oxå!!!
Vi bäddade ner oss i soffan med mitt duntäcke. Men då blev han förstås hur pigg sm helst och ville leka. Det vill inte jag. han är så himla jobbig när han vill leka för han kan aldrig göra det på egen hand, utan han tar vad det nu är han vill leka med och "visar" det mitt i nyllet på en. Den är ofta blöt och äcklig. Så jag hade fullt sjå med att försöka fösa bort honom från ansiktet (jag låg ju ner dessutom). Gömde mig under täcket, slöt ögonen och försökte slappna av. Nej! Då började kattjäveln (ursäkta) kräkas!! Uuuh, men jag var för irriterad för att bli tillräckligt skraj så jag kunde torka upp det utan större problem. Efter många om och men slumrade jag till i alla fall. Då ringde David såklart och sa att han var på väg hem. Vid Häringe slott närmare precis, jahapp, så mycket fick jag sova. Men det är lika bra för då kan jag somna i normal tid i natt oxå!

Idag blev det ingen middag för vi har inget hemma. Jo, blodpudding men det är jag inte ett dugg sugen på så jag åt två mackor och David tog en tallrik gröt.

Nej, nu ska jag nog ta och gå ut med lillpojken.

image27

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0