Kryssning

Inatt sov jag 12 timmar (!) med Enzo i tryggt förvar tätt intill mitt bröst. Gud så skönt det var.

Gårdagen i korta drag:

Taxin kom och hämtade mig och David vid 05.45, vi åkte vidare hem till mamma och hämtade upp resten av familjen + Mikaela, Jonathans flickvän.
När vi kom fram till båtterminalen mötte vi upp mormor och sten, Barbro och Yesica plus mina två kusiner.
Gick på båten och nästan på en gång var det frukostbuffé. Det var smaskens!
Efter det drog vi omrking på båten. Taxfreen bland annat.
Spelade lite kort och satt i baren. Sen hamnade jag, Mikaela, Matilda, Hanna, Jonathan och David vid karaoken. Herregud säger jag bara. Hahaha. Men det var kul att titta på. Håll utkik på youtube säger jag bara. Man ska akta sig för att vara för full.
Sötas var i alla fall en utvecklingsstörd kvinna som sjöng "främling". Hon älskade verkligen att stå på scen! Hon sjöng inte så värst mycket men dansade desto mer. Den obligatoriska slutposen var klockren!
Efter ett par timmar skulle vi byta båt i Mariehamn på Åland för att segla hemåt mot Stockholm igen.

När vi kom på den andra båten fixade vi oss till julbordet men fytusan vad det gungade! I böejan var det rätt ok, men när vi kom upp til julbordet gungade det så kraftigt att jag inte kunde äta nån mat.
Där satt jag med två glas vatten.
Kul, vi åkte på julbordskryssning och jag åt inget julbord för att det gungade så jävligt.
Jaja, när det var dags för dessert hade det i princip slutat gunga så jag åt lite chokladmousse men då hade de redan börjat plocka bort maten..
Jag, Jonathan, Hanna, Matilda och Mikaela hade i alla fall sjukt kul med kameran. Hahaha. Jag skrattade så jag grät. Fick även en liten julklapp av mormor. En bok! Får se om det är något intressant.
Sen minglade vi lite mer. Jag köpte lite godis på taxfreen fastän jag inte har råd med det egentligen.
Mot slutet satt alla i cafét och pratade. Jag läste tidningen.

Det var mycket trevkigt och mycket skratt trots de äckliga vågorna. Tack alla för en mysig kryssning!


David har dragit iväg till Farsta c för att hämta ut ett spel han har beställt. Han skulle även titta på lite julklappar. Vi har bestämt att vi inte ska köpa julklappar till varann i år men innan han åkte sa han att han kanske ska köpa något åt mig ändå. JAG ÄR LIXOM HELT PANK! Vad ska man köpa för något för pengar man inte har? Han hatar att läsa annars hade jag köpt en bok. Kanske blir en bok ändå..?



Bilder från kryssningen kommer förhoppningsvis inom en snar framtid. Alla bilder togs ju med Mikaelas kamera. Jag har ju ingen -gråter en skvätt-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0