Middag

Håller på att lagar middag nu igen. Eller lagar och lagar, har köpt sån fryst potatiskgratäng på påse som man gräddar i ugnen så den sköter sig självt. Sen har vi ju lammstek från igår så det blir en lättlagad middag. Skönt.
Men den där potatisgratängen är verkligen SUPERGOD! Absolut något jag rekomenderar om man inte orkar laga själv. Personligen är det faktiskt den godaste potatisgratängen jag ätit i hela mitt liv, seriöst!

Idag har jag varit en tråkig matte. var vaken till 07.30 ungefär. Såg Luciamorgon och så, det var mysigt. Fixade även en kopp varm RIKTIG choklad och värmde en lussebulle. Det är faktiskt det enda jag ätit idag, förutom några Saltiner-kex. Hur som helst så sov jag till 11.00 ungefär, gick ut med Enzo, läste lite och somnade igen. Men jag gjorde en provisorisk leksak till honom. En toarulle fylld med godis som han fick pilla ut bäst han ville. Det är mycket uppskattat faktiskt!

Imorn ska David på Julgalan. Han åker till jobbet vid vanlig tid men de ska inte jobba, haha. De ska typ umgås, eller nåt? Det är med jobbet han ska på Julgalan alltså. Sen ska de hem till hans chef och dricka och så antar jag. Det är ett ganska roligt gäng det där. Alla är i samma ålder (+ och - ett par år, David är ju 23) och de är bara 4-5 st. De kommer säkert ha skitkul.
Jag ska bara vara hemma hela dagen, kvällen och natten. Nån som vill leka? Sen på lördag morgon ska jag åke hem till mamma för vi ska till min morbror och äta lunch och efter det ska vi se Lucia i globen! Har alltid velat göra det!!
Anledningen till att vi går just i år är att min kusin Julius går på FredrikAdolfskolan (?) och de är ju med i luciatåget. Kommer bli så fint.


Nej, nu är maten klar. Kanske skriver mer sen.


Glad Lucia!

Kommentarer
Postat av: My

Svar: Jo, hennes mamma dog nämligen & jag ville inte lämna henne helt ensam ute i ett förråd.

2007-12-13 @ 23:36:56
URL: http://lilija.com
Postat av: sanna

svar: nej, varför skulle jag gjort de?

2007-12-14 @ 08:39:50
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0