Böcker!!!

Okej, jag ger upp "sova"-biten. For now.
Det går bara inte.
David var oxå sjukt pigg där ett tag, men han var värsta svikaren och somnade tillslut. Fast han ska iofs upp om typ 2 timmar så jag bjuder på det.

ÅHHH, vill ha mina böcker!!!
Har beställt "Bara barnet" och "Solrosskogen". Båda av Torey Hayden. Efter de två har jag läst alla utgivna böcker med henne. Grymt bra!
Ho är barnpsykolog, Torey, så hon skriver om sina "fall" kan man säga. Eller använder en del av sina erfarenheter i alla fall. Handlar mest om autistiska barn och barn som har blivit sexuallt utnyttjade och har men efter det. Barnen är oftast mellan 4-10 år gamla. Läs dem!

Sen har jag en liten önskelista i bokväg. OBS! Jag läser endast böcker utgivna i pocketform. Finns undantag dock.



Som ni ser så är jag ganska mycket för historisk skönlitteratur. Alltså böcker som handlar om 16-1800- talet, kan man säga. Fast jag läser allt från 1800-talet och bakåt i princip. Allt började när jag läste "Grottbjörnens folk" av Jean M Auel. Läste hela den serien när jag var 11 år (jag hann nog bli 13-14 innan jag var färdig, men) och det är en av de BÄSTA serierna jag har läst!!! Böckerna utspelar sig på stenåldern för er som inte vet och det är en kultserie, den MÅSTE läsas!

Kommentarer
Postat av: Tess

haha neej inte än men förhoppningsvis nångång ;D

2007-11-26 @ 14:52:00
URL: http://beejbi.blogg.se
Postat av: Helle

hmm.. Undrar vad boken heter som jag läst av Torey.. Den var iaf skitbra, men jag kommer inte ihåg riktigt vad den handlade om, förutom en liten flicka som hon hade lite problem med.. Vet inte om hon utnyttjats av en eller flera män. Läste rätt mkt när jag låg på sjukhuset i våras..

2007-11-26 @ 23:04:04
URL: http://heahog.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0