Julgrejer

Vi hittade inget på DUKA förutom en röd lampa som såg ut som en "julgran", men jag köpte ett sånt adventsljus på Hemtex. Sån som räknar fram till julen som man ska tända en stund varje dag från och med 1 dec.
Sen gick vi till Synsam och justerade mina glasögon. Visade sig att dom var helt sneda och fel på alla möjliga vis, så det snälla butiksbiträdet fixade och grejade jätteläge med dem! Nu sitter dem perfekt.
David gjorde även en "snabbsynundersökning" och det visade sig att han nästan hade lika mycket synfel som jag. Fast jag är närsynt och han är översynt.
Vi gick vidare till systemet och handlade vitvinsglögg med vaniljsmak! Ska bli intressant. Jag köpte även en flaska vitt vin. Relax Riesling heter den och den är såååååååååååå god!

Nu håller jag på och lagar mat. Det blir fläskkotletter med spansk potatiskgratäng med zuccini, paprika och tomater i.



Här är "julgranen" från DUKA. Den står i vårt köksfönster

image16

Kommentarer
Postat av: djujet

Mys.

2007-11-29 @ 23:25:45
URL: http://jjossa.blogg.se
Postat av: Denise

:)
vi har jättefina svarta lysande koner på Elkedjan ;)

2007-11-30 @ 10:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0