Dagens middag

David ligger och "vilar", läs sover, hehe. Så jag sitter här i min ensamhet som vanligt.
Middagen blev superdupergod! Jag är tamejtusan en riktig fena på att laga mat, om jag får säga det själv!
Fläskkarré med en grönsaksgratäng. Gratängen var det godaste jag ätit på länge!
Hade i zucchini, purjolök och broccoli men man kan ju såklart ha i det man gillar!

Ta grönsaker efter behag. Tärna eller skiva och koka en liten stund i en kastrull för att få dem lite mjuka (kom ihåg att om du har morötter eller nåt annat som tar lite längre tid bör du koka dem en liten stund innan du slänger i resten).
Häll av i ett durkslag och bred ut grönsakerna i en ugnsfast form. Ta créme fraiche och krydda den med vad du vill (jag använde vitlökspulver, salt och peppar) och dutta ut över grönsakerna. Skiva eller riv ost och ha på efter smak. In i ugnen på 200 C i ca 10-15 min. Eller ca 7-10 min med snabbvärme. Klart!

Perfekt att ha till istället för potatis eller liknande och godare enligt mig!


Jahapp, lovade att väcka David för en halvtimme sen, får väl ta och göra det. Tror han ska spela sitt spel, igen.

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag har funderat på det lääänge nu men vi har filmklippen på andra datorn som vi inte använder + att Meyas pappa har lyckats RADERA jättemånga :( nu har vi inget att filma med ens.. med mobilen blir det ju inge bra..

2008-01-09 @ 21:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0