Jag genom åren


Kikade tillbaka i min gamla blogg/dagbok på lunar.
Detta skrev jag för exakt ett år sen




16 juli-07

"Skriver en liten snabbis innan jag ska hoppa i säng.


Sol, sol, SOOOOOL har det varit idag. Supernajs! jag och ida åkte till lövhagen efter mitt jobb och solade (egentligen hatar jag att sola, finns det nåt tråkigare??) och jag blev brun ^^. Älskar att ha lätt för att bli brun. Hur som helst.. sen kom jag hem och spelade Sims. hihi.

Alla tjatar så fruktansvärt så jag blir tvungen att ha födelsedagsfika imorn. Ja, jag fyller år i morn. Fick hen liten födelsedagspresent av david nu ikväll, hihi. han är så dålig på att vänta :). Fick iaf ett presentkort på bokhandeln här nere!!!! Vi hade sagt att vi inte skulle ge varandra några presemter i år pga av ekonomin, men så fick jag det ändå.... kunde inte fått nåt bättre faktiskt!!!!

Åkte runt ringvägen en sväng tidigare ikväll.. så vackert. hittade lite vilda hallon oxå som vi åt. smarr :D.

Nu ropar mannen... ,måste visst ..hrm.. sova. "


Jag var större än någonsin.


Hittade ett kort från när vi plockade hallon. inte på mig dock, men ändå. Han var ju min andra hälft på den tiden.



2006 hade jag visst inte skrivit någonting den 16 juli, däremot den 18 juli, dagen efter min födelsedag.

18 Juli-06

"Fyllde år igår.. Det var kul :).. typ. Men kändes ändå inte som att jag blev 20.. aja.. skitsamma.. fick en massa fina och roliga saker!

Bäst var nästan fotoalbumet av ida.. så jääävla roligt!!

Älskling fyller år på torsdag.. har ett mission kvar ;)

Nä, jag orkar inte skriva...


livet är lite sisådär.. bättr än för två veckor sen.. men ändå bara så.. monotont. spelar ingen roll vad jag gör .. det är bara halvbra. FAN vad otacksam jag känner mig, helvete"


jag fick en kokbok som mamma gjort själv! Den har faktiskt varit till stor hjälp.



min gamla soffa i min gamla lägenhet



sen gick vi på freja och jag var tjock.
Gravid var jag oxå.
Fast det visste jag inte då.


Fast jag var ju kär i alla fall


mys!




2005 hade jag varken skrivit dagen före eller dagen efter min födelsedag. Däremot hade jag skrivit på själva dagen.

17 Juli-05

"Jahapp, så var man ett år äldre igen. Känns inget speciellt, ingen som firade mig på morgonkvisten heller för mamma skulle gå och handla. Äh.
Även om man inte är 5 år och ligger vaken halva natten för att man fyller år så är det ändå mysigt och spännande att vakna till det traditionella "Ja må hon leva" tidigt på morgonen.
Första året det inte är så. Jaja, nu ska jag inte haka upp mig på småsaker.
Det som svider mest är att Ida är på fukkin Öland... sviker mig varje år =P. Förra gången var det Bulgarien. Nej, men de flesta vänner är lixom bortresta! Dessutom är det söndag så det händer inte så mycket ikväll direkt.
Sen är jag lite småirriterad över att Kinge inte har hört av sig sen i fredags. Jävla typ. Börjar bli trött på det där. Känner mig som en prinsess när jag är i hans sällskap, men tiden där i mellan är jag bara nån jävla tröstnalle.

Jag känner bara att det här är en jävligt dålig dag! Synd att det råkade vara min födelsedag bara."


Asså, hahaha.. hur såg jag UT!?



typ en månad efter min födelsedag. I turkiet.



Åter igen dagen efter min födelsedag

18 Juli-04

"Hah,... känns ingen skillnad alls :). Tänker hela tiden att jag måste till bergan... fast nu kan jag lika gärna gå på ica :P. Glömmer jämt bort att jag har fyllt och när jag kommer på det blir jag lika glad varje gång :). Haha.

Har fått en massa fina presenter och blombud med :)

Och tack ALLA som grattade mig, ni är guld värda och jag blev hur glad som helst!!!!!

Idag kommer David upp :|, Inte träffats sen i oktober... help. Men jaja, ska grilla med Lisa, Jessica och Linn. Om man kan få tag på henne, doh.


Det var riktigt trevligt på gotland med Amanda, farmor och matti!!! Fast jag blev inge brun =/... och inte hittade jag nån fästman heller, haha. Tur det kanske :).

Ska ringa jespan nu :)


oh.... Jonnie har världens sötaste kanin som heter Frasse... eller det är hans syrras, men den är söt ändååå. :)



Puss"


Visserligen inte på min födelsedag, men så såg jag ut 2004






2003 hade jag skrivit två dagar efter min dag. Publicerar det ändå, eftersom det handlar om min födelsedag.

19 Juli-03

"fyllde år i torsdags... och jag firade den med Ida, Lisa och..;).. David.
Fick massa fina saker :D..

av David fick jag en ros och en vinflaska och en lapp...;)... hehe.



idag har jag namnsdag till och med... hehe.



David är hos robban =(... kommer kännas lite tomt att sova ensam inatt.. men han kommer ju tillbaka imorn. Vill inte ens tänka på när han ska hem till gamleby...=|... fast det är lååång dit kvar tills dess =).’




--------------------------------------------- ----------------------------------------------- --------

And It’s been awhile
Since I could say
that I wasn’t addicted and
It’s been awhile
Since I could say
I loved myself as well and...
It’s been awhile
Since I’ve gone and fukked things up
Just like I always do
and it’s been awhile
But all that shit seems to disappear when I’m with you

Thanx..=)... :*"




så såg man alltså ut.. hur gåre?



webcam is the shit.



2002, 2001 och 2000 hade jag inte skrivit något alls i Juli. Fast då skrev jag mer i min dagbok jag hade under kudden. Hihi. Jag var ju inte så gammal..
Det är sååå roligt att ha kvar allt detta!
Man minns allt så mycket bättre då.



2002, skulle jag gissa på



skolfoto i nian, hahah d.v.s 2001

Kommentarer
Postat av: maria

22år.. Vart tar tiden vägen kan man fråga sig. Grattis på din dag. Roligt med massa att läsa. Jag ska kopiera din lista sen, åh jag vill ju blogga.. Kan bara lägga in kommentarer från mobilen. Kram!

2008-07-17 @ 00:23:51
URL: http://mimmimarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0