Sjukdomar och vurpor


Ojdå! Ännu ett nytt besöksrekord! Toppen.


Kvällen blev bra. Trevlig. Mysig.
Spelar ingen roll vad folk säger om Nyäshamn. Jag älskar det! Kan man bo vackrare lixom? Jag och Jessica diskuterade det nere på Rotundan. Vi tog en öl. Bara en den här gången.
Sen drog vi hem till Jonnie igen. Köpte med oss en pizza på vägen. Delade på en.

Just det! Hahaha.. Har glömt berätta om min vurpa idag. I trappen upp till Odins "gård" med lekplats och det. vet inte hur jag lyckades riktigt, men troligtvis lyfte jag inte på fötterna ordentligt. Ja, sen låg jag där på marken. Har inte trillat/snubblat (förlåt Jessica, RASAT) så sen jag var sex bast typ. Sjukt! Men kul var det.

Ikväll har även Jonnie och Jessica haft roligt med min tryckallergi. Blev smiskad på skinkorna. Ett smisk på var skinka i alla fall, så det blev ett handmärke. Jag blir lika förundrad själv varje gång, för det blir så sjukt svullet! Ett tydligt handmärke, svullet på samma sätt som ett "nytt" myggbett. Sådär "blaffigt" lixom. Fast jag har aldrig påstått att jag är normal.


Sa jag förresten att jag fick medicin både för mage och öron idag? Det fick jag i alla fall. Skönt det! Köpte hem fil och frysta hallon oxå, för jag blandar ut pulvret med det. Filen. Sen är det ju gott med hallon i! Läkaren sa även att jag skulle äta 5 ggr om dagen. Haha! Aaa, vi får se hur det går med den saken. Kan ju försöka i alla fall! Huvudsaken är att jag får i mig näring. Och det där förbaskade pulvret förstås.
Eftersom det är strejk inom sjukvården kunde jag inte ta blodproverna idag utan skulle komma tillbaka den 13:e och det kan jag ju leva med. Skulle b.la kolla järnvärdet och sånt shit.
Hon kom fram till att jag troligtvis har IBS (Irritable Bowel Syndrown). Tarrmkatarr med andra ord. Och ev. magkatarr. Det låter ju inte helt omöjligt.
Men hon ville ändå kolla en del tester så jag inte har nån annan läbbig tarmsjukdom, typ Ulcerös Kolit eller Crohns sjukdom. Det vore dumt.
Och äntligen fick jag örondroppar mot mitt "öroneksem". Har gått med det i över ett år.
Nu är jag döv för att jag har så mycket droppar i öronen. Känns som att gå med en tops instoppad i örat helatiden. Men det är det väl värt.


Nu är jag trött så in i baljan. God natt.


Kommentarer
Postat av: mikaela

d va IBS jag menade förut!!!!!

2008-05-06 @ 13:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0