Dröm



Nu är jag inne i en sån bloggtorkaperiod igen. Orkar inte skriva. Har inte ens nåt att skriva om känns det som. OCh så har jag pms.
Var inte på praktiken idag. Kände mig hängig, hade huvudvärk och frös. Sen var jag irriterad oxå. På allt. Mådde lite bättre senare på eftermiddagen i a¨lla fall.
Eh, hjälpte älsklingen att stapla upp ved, men tröttnade rätt snabbt. Frös om fingrarna och Enzo var jobbig så jag gick in igen. Petade in en pinne i vedspisen och satte mig med en bok.

Marcus laddade ner ett spel till mig i natt! Spore heter det. Riktigt kul faktiskt. Men nu hajar jag inte riktigt hur jag ska gå vidare..

Maria, jag drömde om dig och Johanna bland annat. Vi var på en båt och dök ifrån den, men Johanna tyckte tydligen inte att jag kunde simma så hon försökte rädda mig. Haha. Minns att det var KLARBLÅTT vatten och man kunde se ända till botten. Fast jag tror vi var i hamnen i Nynäs. Soligt och mysigt var det i alla fall.
Sen, innuti båten, var det en massa djur som födde barn. Allt från fölungar med röda, stickade västar (?) till kalvar och hundar. Längst upp ( i nåt rum, jag vet inte riktigt) var det en liten beige hund, en chihuahua, som hette Nasse. Han (?!) hade precis fått valpar. Lika små som musungar ungefär. En utav dem hette Björn och han var brun.
Sen blev det lite jordbävning så jag och en japan gömde oss i en grotta typ, eller ett sandtag eller vad det var. Man såg hus i alla fall. Hyreshus. Jag hade godis i en påse med mig som proviant. Japanen hade en vattenflaska och jag var SÅ törstig, men vågade inte smaka ifall han skulle ha vinterkräksjukan. Efter en stund hittade jag en vattenflaska i min påse. Fan vad gott det var med vatten!
Drömde även att jag var med nån gubbe jag åkte bil med. En cab. Det var några som jagade oss, vet inte vilka, men gubben kom på den briljanta idén att köra in i ett träd så vi skulle slungas upp i luften och flyga en bit. Så vi fick lite försprång lixom. Sagt och gjort. Minns verkligen känslan när vi krockade med trädet och jag flög upp i luften, som en seriefigur ungefär. Tänkte hela tiden på att hålla ihop benen så jag inte skulle landa grensle på en gren eller nåt, det gör ju så ont!
Fick tag i en gren med händerna och dämpade fallet, för att sen landa tryggt med båda fötterna på jorden. Lustigt att man alltid lyckas med det i drömmar. Inte fan gör man illa sig i alla fall.
Hur som helst. Detta var i Nynäs centrum. Vi flög ner till hamnen (det här är nog innan johanna försökte rädda mig från att drunkna nu när jag tänker efter) och sprang ut på bryggan, men där var det fullt, så vi fick springa över alla båtar sdom låg förtöjda där för att komma fram till vår båt.
Hoppade i båten och där var Marcus och Michelle. De var ihop och skulle ha barn, så jag klappade henne på magen. SEN dök jag i..

Jag drömmer alltid så konstigt. Minns dessutom oftast mina drömmar när jag vaknar. Marcus blir alldeles matt.
På tal om honom ska ska jag nog ner och pussa lite på honom. Han slaggar i soffan.

Kommentarer
Postat av: VIDEOGIRL

skriver du mycket om dina drömmar här i din blogg? ^^

2009-04-07 @ 20:33:59
URL: http://lostinvideoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0