Tessan <3



Nu har jag pratat i telefon med Tessan jättelänge! Hon har äntligen kommit hem från Spanien och de hade haft de jättebra!
Men jag har saknat henne massor och det är skönt att hon och Lucas (och Elin &  Ricky såklart) är hemma igen. Vi bestämde att vi skulle ses imorn efter jobbet. Hon ska följa med mig till Nynäs när jag ska gå mina ärenden.
Åååh, Lucas hade börjat krypa och börjat få två små tänder! Shit vad fort det går. De var ju bara borta en vecka. Visserligen träffade jag dem inte veckan innan de åkte heller, men ändå! Helt sjukt. Lilla Lucas <3.

Jag och Lucas i September typ.



Min älskling har fortfarande inte kommit hem för han var tvungen att jobba över idag. Saknar honom massor!
Inte har jag lagat någon mat heller. Är inge hungrig.
Hihi, Marcus drömde igår natt att jag var gravid och hade en stoooor mage. När han sen på morgonen berättade det låg vi och myste och fantiserade om den dagen <3. Sen pussade han på min mage och sa att han önskade att  ***** skulle ligga därinne snart.
Älskar det lilla fröet redan, fast det inte ens är sått än. Sjukt va?
(Världens bästa metafor för övrigt, höhö)


Jag är återigen i det där "självdestruktiva" stadiet. Inte att jag skadar mig själv fysiskt, men psykiskt, eller vad man ska säga. Kan jag bara låta bli eller?

"Svartsjuka kan beskrivas som en spontan känsla som är svår att övervinna, inte ens med förnuft. I första hand har den sin grund i en personlig osäkerhet och en dålig självtillit. Men svartsjukan kan ha många orsaker och samband. En svartsjuk människa saknar förtroende, betvivlar den andres trohet och är rädd att mista den hon/han älskar. Den svartsjuke känner sig ofta värdelös och tar på sig skulden när han/hon blivit sviken för en annan.

Psykologerna anser att svartsjuka är en följd av för höga äganderättskrav. En mycket svartsjuk människa vill äga den andra helt och hållet och är inte beredd, att först själv skapa förutsättningar för ömsesidigt förtroende.

Svartsjuka grundläggs ofta i barndomen. Om barnet inte får tillräckligt med ömhet, kärlek och trygghet, så kan inte förtroendet till människor utvecklas. Man kan t.ex. redan som barn känna sig förbigången av ett syskon som föräldrarna uppmärksammade mera. Många barn i den situationen lider sen hela livet av mindervärdeskänslor och försöker kompensera sin svartsjuka antingen genom att prestera bra i skolan eller inom någon sport. Men de kan också utvecklas till att bli kriminella eller missbrukare om de inte orkar tävla om föräldrarnas kärlek. När de senare i livet upplever svek i kärlek till en annan människa känner de sig djupt svartsjuka men samtidigt värdelösa."

Läs mer här




Jag har varit ett riktigt monster vad det gäller just svartsjuka. Under min riktigt sjuka period i depressioner och panikångest. Om ni vill läsa om det är det bara att gå bakåt i min blogg mellan november 07 och februari 08 ungefär. Var ju sämre längre tid än så, men då hade jag inte den här bloggen.


Kommentarer
Postat av: Tessan

naaw saknat dej med gumman.

känns skönt att vara hemma igen =)

2008-11-14 @ 09:20:38
URL: http://theresericky.blogg.se/
Postat av: J

ja fan.. asskön! =)

2008-11-14 @ 11:23:36
URL: http://ringadingdong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0