Kiss och förlovningsarmband



Kanske ska skriva lite om helgen oxå. Eller, det finns inte så mycket att skriva egentligen. Vi var hos pappa.
Kom dit strax efter 17.00 för på vägen stannade vi i nyköping och åt lite lätt på Max samt handlade present till pappa. En morgonrock och en filt/pläd.

Frukost, innan vi åkte till pappa.


På väg ner


Nästan framme!



Det första som händer när vi kommer hem till pappa är att Enzo får stryk av deras katt.
Lilleeeeeeeen.
Han trodde att det var ytterligare en kattkompis att leka med, men den här var av den lite mer aggressiva sorten.
Enzo blödde på nosen och från sidan av ögat. Typ en mm från ögat, så TUR hade han allt!
Ögat svullnade igen och det andra blundade han oxå med. Kluttekorven..

Enzo är lite ledsen. Fast man ser inte ögat som är svullet här. Men blundar gör han.



Men det gick bra. Jag lyste med en ficklampa i ögat för att se om det blev skadat nånstans. Tror inte det för pupillen reagerade som den skulle och när jag höll för det "friska" ögat så följde han ändå Marcus hand med blicken. Vi kan ju konstatera att han inte är blind i alla fall! Och nu verkar ögat vara helt bra.
I alla fall.
Vi käkade middag och pratade en stund i vardagsrummet. Mer än så var det inte eftersom pappa och Lina skulle jobba dagen efter och jag och Marcus var oxå pisströtta, så vi gick och la oss vid 23.30 typ. Lagom! Hahahaha.
När vi var ute på Enzos kissrunda för natten träffade vi en tant med en hund som hade ett väldigt speciellt namn <3. Måste vara ödet, en hint lixom!
Pappa sa även att "nu väntar vi bara på barnbarnen! Vi vill vara barnvakt.". Lina hade till och med sett ut nåt ställe dit hon skulle gå med "barnbarnen". Typ ett bibliotek eller nåt liknande. <3<3

Vi vaknade vid 8.00 (prick typ!) och bestämde att vi skulle äta frukost i Norrköping (Fast Marcus mende egentligen Nyköping och blev skitförvånad när jag sa att vi skulle svänga av. "Älskling, jag tror att vi svängde av en aning för tidigt...". Hahahah.. söt).
Vi käkade mysfrukost på McDonalds faktiskt. Inte överdrivet gott, men mysigt! Vi var nästan ensamma och fick en skittrevlig kassörska. Det gillar jag.
Jag är oxå en trevlig kassörska, men jag är tydligen skitotrevlig när jag handlar enlig Frugan och Marcus. Så jag försöker alltid tänka på det när jag köper nåt. Leeeeeeeeeeeee och säg tacktack! Nu var jag trevlig i alla fall.
Efter frukosten åkte vi till Södertälje centrum och handlade en efterlängtad foundation till mig. Kan ju inte se ut som skrot när jag ska jobba imorn.

Mina älsklingar


GPS:en som plingade och pladdrade hela tiden. Den tyckte vi körde fel jämt. Men fram kom vi! Och hem.


Enzo var lycklig över att få åka hem och slippa Stinky/Smelly cat. Han har inget namn.




När vi kom hem tände vi upp i spisen så det blev varmt och skönt. Sen åkte vi till konsum och handlade det vi var sugna på. Det blev ägghalvor med majonäs, räkor och rom, drömmar (kakor), ballerina (oxå kakor) och lite sånt.
Så vi gjorde värsta ägghalvorna och kollade på disc 3 på "Band of brothers". Efter det somnade vi i soffan, vilket är obligatoriskt. Jag vaknade upp ensam och hade drömt en skum dröm.

A FAST! Marcus drömde att han kissade på mig inatt ba! För att jag duschade med en annan kille. HAHAHAHHA. Så han gick in i duschen, pissade på mig, och gick ut igen.
Fast jag å andra sidan drömde att jag kastade iväg förlovningsringen (som satt runt handleden) för att den var obekväm. Eller nej, först bankade jag med den på honom för jag tyckte han var dum som hade valt så obekväma förlovningsringar/armband + att jag vill ha en traditionell ring, runt fingret. Ja, jösses.
Vaknade i alla fall och nu sitter jag här.

Ska typ.. koka gröt till middag.
Hörs imorn förmodligen!

Kommentarer
Postat av: saom

Vilken otroligt söt hund!

2008-11-02 @ 21:59:53
URL: http://saom.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Naaaaaw.. Lille kluttekorven :(

2008-11-02 @ 22:09:09
URL: http://jessica182.blogg.se/
Postat av: Vickan

Naaawww :( stackars vovvis.

Hoppas allt är bra...

kramis på dig

2008-11-03 @ 17:31:28
URL: http://viktoriafilosoferar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0