Gissa bajset



God morgon!
Jag vet inte hur det är med er, men vi har haft en sjuhelvetes natt!
Vi tog ju hem Ruth hit igår och hon fann sig direkt. Gick husesyn med svansen i vädret och sen gosade hon med oss i soffan när vi såg på film. Hon har kissat på lådan oxå. Duktig tjej!
Men inatt röjde hon ju runt som satan, haha.
Vi har bestämt att hon bara får vara på en filt i fotändan om hon ska vara i sängen. Så jag fick ju flytta henne dit X antal gånger. Somnade och vaknade av att hon härjade på nattduksbordet och letade efter hårsnoddar (jag vet inte hur, men hon känner typ lukten av dom. Hon är helt besatt!). Slängde ner henne därifrån och somnade igen. Vaknade igen av att hon hoppade upp i sängen och Enzo blev livrädd. Han skällde och fräste åt henne.
Men tydligen hade jag sovit som en gris ändå för Ruth hade låtit och bånglat mer än så. Hon hade varit på nattduksbordet massa gånger, Enzo hade rasat på rygg i golvet av nån anledning, Ruth hade jamat och ropat ute i hallen, väckt Marcus genom att nosa på hans näsa så han höll ju på att hoppa ur skinnet när han slog upp ögonen och såg Ruths nuna en millimeter från hans, hahahahahha.
Herregud alltså. Hoppas det blir lugnare i natt.

Annars har hon gått ut med mig ett par gånger när jag har rökt och hon verkar helt lugn och nyfiken.
Just det! Haha, guu!
Igår när vi kom hem med Ruth så gick Marcus ut med Enzo. Så satt jag i köket i trappen och klappade Ruth när jag plötsligt hörde nåt knaprande utanför altandörren. Trodde att det var Enzo som krafsade på dörren eftersom vi brukar gå ut och in där när jag ska röka oftast. Jag hörde ljudet igen och då tände jag utelampan och skulle kika.
Ja, det var ju inte Enzo i alla fall, utan en stor räv som stod och naggade kattmat ba, haha! Han var inte ett dugg rädd och så hade han bara en halv svans. Men jag blev ju rätt överaskad kan jag ju säga. Han hade ju inte bråttom nånstans heller. Satt bara och glodde i busken.

På tal om djur så har jag en fråga till nån som vet.
På tomten så har jag hittat bajs som är ganska löst med typ fina glittrande, blåsvarta skal i. Typ som en skalbagge, fast pyttesmå. Vem har bajsat det och vad är "skalen" för nåt?
Är det en fågel som har naggat skalbaggar eller?
Vet att jag och Marcus hittade sånt bajs på en brygga när vi var ute och åkte motorcykel.

Usch vilket väder det är idag. Inte alls kul. Man blir ju helt seg.
Tror jag skiter i UM idag. Har p-piller så det räcker en vecka till och efter det ska jag ju ha mens så, det är ingen brådska.
Däremot ska jag gå över till Lantmännen och köpa mjällschampo till Ruth. Hon ser för jävlig ut i garnet överhuvudtaget, men shit vad hon har mjäll/eksem av nåt slag i hårbotten. Måste fixa det.
Sen skulle jag behöva duscha Enzo oxå, gjorde aldrig det igår.


Nu ska jag se ifall folk har uppdaterat sina bloggar.
Hej hej!



Min fina misse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0