En miljon ord typ


Jag har glömt skriva i helgen! Eller i söndags i alla fall.



I lördags var vi ju och käkade samt bowlade med Ida och Mogge. Jättekul var det!
Maten var skitgod, fast Marcus fick några konstiga blad runt sitt käka som vi aldrig fattade om han skulle äta eller lämna (det var rätt krångligt att veckla upp knytena med kyckling från bladet lixom). Jag smakade på ett och det var ju typ som plast ba! Det gick i alla fall inte att tugga så han lämnade dem.
Vi frågade servitören sen om det var meningen att man skulle nagga dem men det var det inte så det var ju tur. Fast rätt dumt att linda in dem sådär invecklat om man ändå inte ska äta dem.

I alla fall så drog vi till bowlingen efter middagen.
Det gick rätt dåligt för Marcus i början, men sen hade han ju inte bowlat på typ 7 år heller. Efter ett tag hajade han grejen och fick in riktigt bra träffar!
Ida vann, Mogge kom tvåa, jag trea och Marcus sist.
Vi satt kvar vid borden och drack öl och snackade en stund efteråt. Mitt i allt ringde Tessan och hade panik så jag försökte lugna henne och få henne att tänka logiskt; alternativt på något annat. Det gick väl ganska bra i alla fall. Vi la på och jag sa att jag skulle ringa om en halvtimme igen för att se hur hon mådde. Ringde upp precis när vi skulle gå och då var det lite bättre, men hon var ändå orolig. Så jag frågade om hon ville att jag och Marcus skulle komma upp en sväng innan vi åkte hem och det ville hon. Så vi åkte dit och umgicks ett tag, en halvtimme/fyrtio minuter typ. Lucas var helt övertrött. Skrutten. Han vägrade sova! Men han var glad och så, pratade och hade sig. Efter ett tag när jag höll honom i famnen började han mojsa med huvudet och händerna. Då gick vi in i sovrummet, jag och Tessan, och skulle försöka få honom att sova. Och det gick!!
Jag och Marcus åkte hem och myste i sängen med chips och cola. Vi skulle ju upp pisstidigt och fota och det. Ställde klockan på fem och somnade vid typ halv två eller nåt. Var rätt död när klockan ringde. Men vi drog oss i sängen en stund och kom upp tillslut. Marcus vågade inte åka till vårdkasen när det var mörkt eftersom det spökar där i krokarna! Så vi åkte ner till hamnen i Nynäs.Typ vid polen-färjorna eller vad det där. Sjökrogen helt enkelt! Där gick solen upp så fint. Eller man såg inte själva solen, men det var fint i alla fall.
 








Vi stannade tills vi började frysa och då åkte vi hem och myyyyste i sängen. Somnade in och vaknade vid tolvsnåret igen!
Jag var rätt seg och somnade i soffan igen senare på dagen. Men det var ju värsta fina vädret! Jag var ju såklart ute på tomten och så med Enzo i mellanåt.

På eftermiddagen åkte vi hem till Marcus syster för hon fyllde år. Massa gott fika och det! Det var trevligt.
Tog en massa muppkort på varann där oxå, hahaha. Lägger upp dom senare för jag har inte fört över dom från kameran än.
Åkte och handlade och sen drog vi ut på en promenad med Enzo. Tog en massa bilder där med men har som sagt inte lagt över dem på datorn. Det kommer.
Kom hem vid halv sju och då lagade vi middag och myste framför tvn.
Puuuh!

Är det nåt mer som har hänt i helgen?

Kommentarer
Postat av: maria

Fina bilder!! Mysigt ni har det hela tiden! :D



Vilket av babycafeena (schysst stav. :D) tycker du e bra? De i Nynäs?

Ha en bra dag! Kram!

2008-10-13 @ 12:17:13
URL: http://mimmimarias.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vilka fina kort =) vart ligger vårdkasen? Kräm

2008-10-13 @ 12:40:12
URL: http://bitchens.blogg.se/
Postat av: My Josephine

så fint hår du har :D

2008-10-13 @ 12:48:40
URL: http://mitsukononame.blogg.se/
Postat av: Marie

du har ingen lust att dela med dig lite av ditt hår?? Jättefina bilder också!!

2008-10-13 @ 22:01:58
URL: http://malleli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0