Skogsäventyr



Det är en jävla massa stall-snack i min blogg nu känner jag. Men det kan nog inte hjälpas, händer ju inget annat.
Jag har i alla fall hittat ett par hästar jag vill ha. En varmblodshingst, Svart, vid namn Joker. Han verkar vara en Benke-kopia i psyket!
Den andra är en arab, höhö. Say no more.

Dagen har spenderats i trädgården med Mackan. Vi har krattat löv och rensat rabatter. Typ. Lite kyligt men ändå soool.
Igår var jag nere i Nynäs och träffade Tessan, Lucas och Elin. Det var mysigt. Lurren har blivit så stooooooor och kan faktiskt knata ett par steg själv innan han dimper ner på stjärten. Gullunge. Han var vild och galen där på Rotundan, men blev lugn och snäll när jag svepte in honom i en filt och parkerade honom i mitt knä.

Senare på kvällen stekte jag och Marcus hemmagjorda hamburgare i samma veva som Alex slirade in på uppfarten med bilen.
Stalltajm!
Det var asmysigt. Vi red en muppväg genom skogen. eller det var inte ens en väg, utan mer tät skog. Men vi tog oss fram och lekte distansritt, haha.
Benke fick för sig att han skulle betäcka Pia mitt inne i skogen med ca 1 m marginal mellan träden. Ingen bra idé tyckte vi och försökte styra upp situationen. Det gick!
Men jag blev lite svettig där ett tag, för Pia var ju inte helt ovillig. Hur som helst kom vi (någorlunda) helskinnade ut från trollskogen, mitt på en åker.
Där kom nästa utmaning.
Ett monsterdike vi var tvugna att hoppa över, alternativt typ vada över en damm. Vi valde att hoppa.
Benke var inte med på noterna så Pia fick gå först,  då blev han helt orolig och tog ett jätteskutt efter. Stackars Alex red barbacka på Pia och hade det inte alltför skönt på vårt äventyr. Jag satt mest och asgarvade.
När vi kom utt på grusvägen satte Alex av i galopp och Benke var inte sen att sätta efter.
Vanligtvis travar han bara asabasafort (Varmblodstravare som han är), men jag gjorde galoppskänkel i ett halvhjärtat försök att överhuvudtaget sitta kvar utan att svaja i fältsits, och kors i taket, han galopperade! Kan ha varit världens skönaste galopp. Oh my, vad jag är kär i den där grabben! Örona spetsade frammåt och jag behövde inte ens driva i galoppen.
Saktade av huuuur lätt som helst utan att vara het på något vis, bara klad hest med egen motor.
HJÄRTA!

Ujuj, Alex kommer eventuellt och plockar upp mig ikväll igen för ytterligaren en kvällsritt. Den som lever får se!
Mackan är hos Peter.

Kommentarer
Postat av: aleeex

klad hest! :D

2009-04-13 @ 21:37:55
Postat av: djujet

Oh vad mysigt!

2009-04-14 @ 22:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0