Torsdag



Igår var jag och Alex på världens underbaraste ridtur. Jag red PiaLottan idag och Alex red sin BenkeBus. Underbart väder och hästarna var piggare än någonsin. Det var första gången jag red Pia så det var roligt!
Benke sattes under värsta pressen (då han inte är inriden.. typ) när vi red förbi hagar med galna hästar. En utav dem hoppade jämfota upp i luften för att sen göra ett krumsprång som nästan resulterade i en volt. Tokhäst! Benke blev helt till sig, skakade, "huurmhurmhurmm"-ade och satte sig på hasorna. Precis vid vägen där det åkte en massa bilar. Men det var det enda han gjorde, finhästen! En oinriden hingst som bara sköter sig så jäkla fint. Vi kunde rida vidare när han lugnat ner sig.
Åh, det var så härligt. Pias galopp är to die for. Hon faller så otroligt lätt in i den också. Som en liten ponny, fast hon är ett varmblod.

Vi var ute i ca 1,5 timme och Benke var riktigt svettig. Lagom tills vi kom hem anlände ett par som skulle kika på en boxplats i Ristomta. Det roliga var att det var Daniels ersättare på S-blommor, samt hans flickvän, som kom. Haha! Jag hade liksom träffat både honom och henne på S-blommors lager förra sommarn. Världen är liten!
De blev i alla fall kära i stallet och ska flytta hit sin arabvalack, en åring. Aaaah!

Hemma hos Alex var det tydligen strömavbrott, så hennes mamma kom till stallet med bilen full av hundar och undrade vad de skulle ta sig till. Stackarna. Inget varmvatten, inget ljus, ingen spis, inget element, ingening!
Jag hängde med dem till Ica när de skulle handla och sen for vi tillbaka till stallet och mockade fort som attan. Klockan hade hunnit bli typ 20.00. När hästarna var fodrade, vattnade och mockade fick jag skjuts hem.
Tack! En helmysig eftermiddag.


Dagens schema är inte så värst fullspäckat.




Jaha nu var jag visst borta en timme och glömde att jag bloggade.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack själv för väldens mysigaste tur!

me love min töltande hingst :D & pias galopp är värkligen to die for!

nu återstår ju bara att wisla kommer ? vettefan hur de stavas :P

2009-04-16 @ 14:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0