Fredag och lördag i detalj


Gårdagen blev ju kanske inte riktigt som planerat, men det ordnade väl upp sig tillslut. Jobbade hela långa dagen, var hemma vid halv nio redan eftersom Marcus överraskade mig med att vänta i bilen utanför jobbet när jag slutade. Han skulle åka till M och kolla på film, så då tänkte han att han kunde köra hem mig på samma gång. Inte för att M bor i närheten utav mig, inte ens lite! Men ändå. Det var väldigt snällt och enormt uppskattat.

Kom hem och kände mig helt fredagsgalen. Sådana ryck jag kan få. Att vilja gå ut och träffa folk, göra något. Det händer inte så ofta ska ni veta. Hur som helst messade jag frugan och frågade vafan vi skulle hitta på egentligen. Det blev surr om att dra in till stan och det ena med det tredje. Slängde mig i duschen, rev fram hela garderoben och sminkade mig samtidigt som jag åt ungefär.
Rusade över till frug med lackleggings, pumps och fortfarande handdukstorrt hår. Vädret var INTE nådigt. Enzo följde med såklart.
Kom dit. Rotade igenom hennes garderob, bytte om (Varför gör man alltid det?!), sminkade mig lite till, kikade på idols eftersnack och beslutade oss för att dra till Telegrafe av alla jäkla ställen. Haha. Åh.
Det var "Urban Fridays" så Petter var där och skulle uppträda. Yay..

Åkte till nynäs, käkade en knäckemacka på 7eleven, stapplade iväg till TG, stod i lååång kö, kom in och såg knappt ett bekant ansikte. Antingen för att merparten var 18 eller för att det typ var en massa annat konstigt folk.
Fan vad Petter är liten förresten! Kort alltså. Såg ut så i alla fall.

Jag och frugan "minglade runt", nyktra. I alla fall jag. Frugis var väl iofs oxå mer eller mindre nykter, men hon gick till baren ett par gånger. Aaaa.
Det var vår kväll typ. Haha.
Sen när vi skulle hem fanns det ingen taxi. Han jag pratade med hänvisade till mina två ben. Fast jag kan väl inte gå två mil eller? Tänkte jag.
Så jag ringde lillebror och vår lyckliga stjärna ville att vi skulle få åka bil hem, till dörren. Sjukt skönt! Enzo var klad hund och ville kissa.
När jag väl kom hem till MIG blev det till att värma på lite laxpudding och kika ett avsnitt "brothers and sister". Efter det somnade jag gott ska ni veta.


Idag har jag varit sjukt seg. Tror det var "medicinen" jag tog i morse. Det var i alla fall nödvändigt.
Marcus plockade upp mig här hemma, åkte till forum och handlade nödvändigheter, hem till honom och fånga in en katt som ska bo där, packa in Ruth i bilen och sen åka till mig och installera henne här. Iväg till bergskiosken och handla pizza, äta den och sen dö i soffan. Nu har han åkt, och jag är ensam här. Med mina två monster.
Det blir en lugn kväll ikväll.

Imorgon är det Lucia i globen som gäller. <3

Kommentarer
Postat av: djujet

Oh, jag älskar när du uppdaterar så där detaljerat <3

2009-12-12 @ 21:24:59
URL: http://josefinesflock.blogg.se/
Postat av: Jessica

Såvida du inte hade tänkt gå TILLBAKA till TG sen efter att du hade kommit hem så är det bara 1 mil till Ösmo Sarah

2009-12-13 @ 07:12:45
URL: http://jessica182.blogg.se/
Postat av: Jessica

hahaha ja :)

2009-12-13 @ 09:47:41
URL: http://jessica182.blogg.se/
Postat av: djujet

Men ja! Hur härligt hade inte det varit då!?

2009-12-13 @ 21:50:01
URL: http://josefinesflock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0