Snooooooor



Halva dagen spenderades på Marcus jobb. Men runt 16.00 blev jag så snorig att jag ville åka hem. Turligt nog kom Marcus pappa förbi i samma veva, så jag och Enzo åkte med honom hem.
När jag kom hem satte jag igång med att byta sängkläder!
Sen la jag mig på täcket med en filt och blundade. Var så jäkla täppt i näsan att jag var tvungen att andas genom munnen, som i sin tur gjorde att jag blev torr i halsen och fick ännu mer hosta.
Så jäkla jobbigt!
Satte på tvn och såg lite Harry Potter i stället. Dock måste jag ha somnat till för nästa gång jag kollade på tvn var filmen slut. En gudstjänst och en nyhetssändning senare började Disneydags!
Det var ju inte igår man kikade på det.

Marcus ringde för en stund sen och sa att de äntligen var färdiga på jobbet så han köper med sig pizza hem. Lovely säger jag då!
Beställde en calzone jag med. Har nog inte ätit det sen i somras nångång. Med frugan säkert. Det var ju vårt enda näringsintag på hela våren typ, haha. Fast vi åt bara varannan dag eller nåt.

Just det!
Marcus köpte en bil igår. En kombi, hihi.
Nu har vi allt. Villa, hund, familjebil (som måste rustas upp en del dock). Bara bebisen som fattas <3.

Kommentarer
Postat av: Marie

Så sköönt att läsa om någon mer som är lika "längta efter bebis" tokig som mig =P

Kalle vill dock vänta eftersom det kostar....suck..

2009-01-10 @ 23:22:52
URL: http://malleli.blogg.se/
Postat av: Marie

Det är bra, kalle och jag är ju jämngamla och tanken på barn redan skrämmer honom lite...även om det kan glimta till i hans ögon lite när man pratar om det. Tror han längtar...lite i smyg men att rädslan övertar "hur bär jag? hur byter jag blöja? hur nattar jag?" osvosv...

2009-01-11 @ 18:12:48
URL: http://malleli.blogg.se/
Postat av: Elin

Oj, så bebiskära alla är :) Själv är det en helt ny värld för mig, haha. Har två kompisar som har barn/nyligen fått och förra helgen träffades vi på en bebisfika. Heeelt slut var jag efteråt! Underbart och mysigt, men det gällde att hålla stenkoll på 2,5-åringen som klättrade i garderoben, samtidigt som "byta blöjor på de små, mata, leka", osv, osv... Inte en lugn stund, men roligt. För oss dröjer det nog ett tag, vill ju plugga klart och sånt. Vi har dock huset kvar att skaffa, så det ger oss lite tid ;) Nya kombin och hunden är dock kirrat, haha.

2009-01-12 @ 09:58:53
URL: http://elinsofia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0