Födelsedag, hästar och kattungar


Jag har hunnit fylla år sen sist. Fick ett jättefint halsband av Marcus <3
Dagen var solig och jag var ensam hemma. Drog ut till stallet och skrittade Alfina en kortis.
Bromsarna har varit på henne som satan. Alldeles blodig och dan, skruttan. Nu när det är lite sämre väder är det mycket bättre. Knappt en broms i sikte.

Helgen var najs. Jag var ledig och i söndags kom den närmsta släkten hit och firade mig. Fick filmer på mig när jag var liten (brända på dvd) och det var verkligen uppskattat ska jag säga! Så himla kul att ha kvar sånt, även nu när VHS:en mer eller mindre har försvunnit. Pengar fick jag oxå! Tack mamma och Tomas!
Av Jocke med familj fick jag typ en liter man och svans-glans. TACK! Det är jättedyrt att köpa själv.

Madde kom hit när hon slutade jobbet i eftermiddags och så drog vi ut till stallet. Duschade och champonerade hästarna och gick sen en kortispromenad med dem. Felicia (Maddes häst) tyckte att det var såååå sköööönt att rulla sig i sanden inne på volten. Det var den duschen det! Hahaha. Alfina var snäll och stod mest och tittade på. Väl klara där åkte vi ut till den andra sommarhagen där Allan (Maddes andra häst) står. Han var så kelig och sällskapssjuk. Vi lirade lite fotboll med honom och lekte med en PET-flaska. Hittade ett ställe på halsen som kliade jättemycket på honom. Fan vad sjuka/roliga miner hästar kan göra alltså!
Felicia var nog fan roligast när hon tyckte vattnet var kallt som vi spolade på henne. HAHAHAHAHAHA.
Hon bet med undertänderna ÖVER överläppen, så jävla roligt!!!


Alltså, seriöst.. vad tråkigt jag skriver. Har jag tappat stinget helt eller?


Kissebebisarna har i alla fall mer eller mindre öppnat ögonen. Tre färska bilder från idag:

Howlin/Pysen/Svullo


Minstingen utan namn (pojke)


Ziva!


Kommentarer
Postat av: djujet

Nej du skriver inte tråkigt! Kul med uppdatering, och se att allt flyter på så bra för dig :D Och bebisarna är så sööta!

2009-07-21 @ 14:04:19
URL: http://josefinesflock.blogg.se/
Postat av: Jessica

JAG HAR JU SAGT ATT JAG TYCKER ATT HAN SKA HETA FABIAN! Eller Berntibent :)

2009-07-21 @ 21:32:42
URL: http://jessica182.blogg.se/
Postat av: mickan

han ska ju heta Gerhard!

2009-07-22 @ 11:29:08
URL: http://mickanjangbage.blogg.se/
Postat av: Jessica

Haha jaha.. aaa det var ju inte bra. Michelangelo då ? SNÄÄÄÄLLAAAAAAA

2009-07-22 @ 20:54:12
URL: http://jessica182.blogg.se/
Postat av: Liza

Hej igen...glömde säga att du var jättefin idag och kul att se dig det var inte igår!

2009-07-28 @ 01:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0