Detta har hänt:



God kväll! Eller natt kanske.
Timmarna, dagarna och framför allt veckorna går så otroligt fort att jag faktiskt inte riktigt hänger med. Inser nu att jag inte har skrivit något vettigt i bloggen de senaste veckorna. Förlåt för det, men tiden har som sagt bara flugit sin kos.

Jaa, vad har hänt i mitt liv den senaste tiden egentligen? Ska vi ta en redig titt på det? Den (nästan i alla fall) nakna sanningen. Är trött på att enbart skriva i koder eller ännu värre, att inte nämna det alls. Det är min blogg, mitt liv och.. jag, liksom. Vill man inte veta, behöver man heller inte läsa. Det är ert val.


Undersökningen av magen gick som bekant bra och har faktiskt fungerat klockrent efter det. Pyskiskt? 4 års total stress? Inte vet jag och jag bryr mig egentligen inte heller. Huvudsaken är att jag slipper springa på muggen fyrtioelva gånger per dygn. Läkaren ringde upp mig igår och meddelade provsvaren från undersökningen även. Inga konstigheter. Bra.
Har ju även gått upp en del i vikt. Vet inte riktigt vad jag tycker om det egentligen. Det är väl som det är helt enkelt. Det går inte rakt igenom mig längre. Trivdes som smal dock.

Lägenheten känns verkligen som mitt hem, och mitt hem är min borg. Har kommit i ordning och allt det där, men fortfarande är det en del saker som fattas eller som jag vill byta ut. Möbler snackar vi om då. Ska bara bli lite rik först. 
Jag bor helt ensam (bortsett från Ruth och Enzo) och jag stortrivs med det. Samtidigt vill jag ju ha ett familjeliv och hela den biten. Vi får se hur allt blir. Träffar väldigt gärna någon att dela mitt liv med. Den saken är ju klar.

Jag är ju en människa som alla andra och har därför också behov av både närhet och kärlek. Helst med en och samma person, men går inte det är jag inte så kinkig av mig. I go with the flow, som vissa skulle säga. Trots mina tidigare inlägg finns faktisk Xxx kvar i mitt liv på ett hörn. Jag gillar't ändå. Känner mig avslappnad och har otroligt roligt i hans sällskap. Så är det med det.

Jobbet rullar på och jag trivs rätt bra. Har bara ingen lust att fastna där och inse att jag gått och blivit 40 bast. Just nu är det helt okej dock. Har lärt mig otroligt mycket under den tid jag varit där hittills, och mer finns det att lära! Jobb nr.2 har det varit lite glesare med den senaste månaden, vilket har lett till att jag är mer eller mindre luspank. Fast mest beror det på att jag har börjat betala av csn-lånet. Blää.
Har insett att jag lääängtar efter en liten valp. Ännu en av rasen petit brabancon då förstås. Något annat är helt uteslutet. Inte helt kanske, men det är små griffoner jag har ögonen på i alla fall. Tyvärr är det inte jättejätteaktuellt med tanke på min ekonomi (De små rackarna ligger ju ändå runt 12-15.000). Skulle det däremot dyka upp en liten plutt som behöver ett akut hem, en uppfödare som söker fodervärd eller något annat billigare alternativ, är jag ju såklart på! Bara så att ni vet..

Mina vänner har återigen försummats den senaste tiden. Utom Lisa då, som har legat väldigt mycket i fokus för min omsorg och uppmärksamhet. Tror i och för sig att vi behöver det, efter 5 års "uppehåll". Det finns så otroligt mycket att ta igen! Hoppas i alla fall att ni andra vet att jag älskar er och att jag fortfarande finns här. Jag ska ingenstans.


Det var väl lite om vad som händer i mitt liv för tillfället.
I morgon är det tydligen torsdag (igen?!). Skärtorsdag till och med! Ska jobba och det där, men i helgen är jag ledig. Då är det inflyttningsfest på (S-)vinstigen som gäller. Länge sen man träffade "swedenrock"-gänget. Ska bli riktigt roligt. Sällskap har jag även. Annars har jag inte så jäkla mycket inplanerat. Skulle behöva hundvakt på fredag bara. Hojta till om ni har lust att gosa med världens finaste! Enzo menar jag då, naturligtvis.

Lisa drar ner till familjens lantställe i morgon. Hur ska jag klara mig utan Lizey i hela fyra dagar? Det återstår att se. Kommer förmodligen knappt hinna märka att hon är borta om tiden ska rulla på i den här takten.
Måste i alla fall hinna träffa henne en sväng när hon kommer hem, för sen drar hon till Spanien med sin syster. Lyllo!

Nej nu, gott folk, tänkte jag bjuda över John Blund en stund. Ta hand om er och njut av den tidiga våren.
Glad Påsk!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Häörö, jag gillar det jag läser. :)

2010-04-01 @ 12:29:10
URL: http://Matarg.wordpress.com
Postat av: Mickan

Ääääännnntliiiiigggggggeeeeeeennnnnn

2010-04-01 @ 18:13:35
Postat av: Hanna

Känns bra att jag har lite koll på min syster nu i alla fall :D vi träffas för sällan...:( en annan skulle ju tycka om Enzos sällskap för en dag ;) :D

2010-04-01 @ 23:55:24
URL: http://hannarautell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0