Sommarnattspladder



Ni kan gratulera mig nu!
Körkortstillståndet finns äntligen i min hand (dock inte bokstavligt talat, då det faktiskt ligger i min gamla, numera uthyrda lägenhet), godkänd eller vad man säger, med undantag för krav på glajjer eller linser.
Men det känns ju överkomligt!
OCH!
Jag har även lyckats klämma mig in på en intensivkurs, i Norrköping, redan första augusti! Trots att det var fullbokat. Hade bara en himskans tur att det råkade börja en ny lärare och jag lyckades bli den första som ringde efter att det hade beslutats (typ 10 min innan). Puh!
Tyvärr fanns det ingen uppkörning tillgänglig i direkt samband med kursen, så jag fixar det själv hemma. Eller, med hjälp av trafikverket naturligtvis.
Försökte faktiskt greja med det tidigare ikväll men man var tydligen tvungen att boka teoriprov i samband med det, och jag har då ingen lust att göra provet två gånger alternativt betala för ett prov jag inte kommer göra. Det ingår liksom i kursen. Får ringa dit i morgon och se om man kan gå den vägen.
Kände mig lite småvilse på deras hemsida och inte hittade jag någon FAQ heller.

Förutom det har jag ringt en kyltekniker som ska komma och byta vår termostat i kylen. Ca 5 veckor skulle det ta, men vad ska vi göra? Kylen är ju åtminstone sval, även om mjölken klumpar sig dagen efter öppnat paket. Pengar, pengar, pengar.
Tog även en fika med fin-kusin Amanda i Gullmarsplan. Myspys. Enzo följde med i vanlig ordning. Vi förde ett rätt djupt och allvarligt samtal faktiskt. Jag och Amanda då, ska tilläggas.

Är Kim-lös den här veckan, vilket alltid är lika trist. Mitt liv kommer helt ur fas när han är borta. Jag får ingen ordning på saker och ting och rutiner är inte att tala om. Särskilt inte nu när jag har "semester". Natt är dag, kläder ligger överallt, middag intages ej osv. Däremot gillar jag att sakna min älskling.
Och han kan ju inte komma hem om han aldrig är borta. <3

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Tjenixen! Tack så hemskt mycket :D Din är också kanon-fin! :)

Gyn i Nynäs utför dessa test. Be om att få testa dig för Mycoplasma & Ureaplasma. Det är inget dom gör på vanligt rutintest, inte ens om man ber om "allt". Be om dom specifikt! ;) Dom har en kanonbra gynekolog där, Birgitta tror jag hon heter. Lycka till! -Och hjälp gärna till att sprida detta! Du får gärna länka till inläggen jag skrivit, bara det kommer ut!

Det är ju lika farligt som Klamydia. Farligare förmodligen, eftersom så få vet om det och där med dras med det längre. Tack och lycka till! <3

2011-07-13 @ 13:21:41
URL: http://www.cecilialundin.se
Postat av: Cecilia

Förlåt, missade svara på frågan om Klamydias symtom. Jo! Det KAN ha symtom.. eller inte märkas alls.



Symtom på Klamydia hos kvinnor:

Sveda när man kissar

Mellanblödningar - dvs oväntade och ibland små blödningar från livmodern

Flytningar från underlivet

Ont vid samlag



Symtom på klamydia för män:

Sveda när man kissar

Flytningar från urinröret



Har klamydia smittat till munnen kan det även ge halsont med svullna och ömma tonsiller som vid halsfluss.



http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Klamydia/



Kram!! :)

2011-07-13 @ 13:28:00
URL: http://www.cecilialundin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0