Dikt


Det finns dom som gjort dig illa,
det finns dom som inget vet,
det finns dom som gjort en grej av
att skrika ut din hemlighet.
Det finns dom som stal din stolthet.
Det finns dom som tog ditt mod.
Och dom som ingenting förstod.


Dig som ingen känner,
dig som ingen ser.
Du som saknar vänner
och knappt vill andas mer.
Hör på mig min kära,
hur ska jag få dig att förstå:
Du måste resa dig och gå!


Men det finns nåd för nya världar
mycket större än den här,
nya skapelser och tider,
nåd för allt som blir och är.
Och alla deras lögner
betyder ingenting.
Tro mig när jag säger:
Skammen var aldrig din.

 

Av: Jonas Gardell


Kommentarer
Postat av: Sandra

Mm, jag är nog rätt svår och har svårt att öppna mig överhuvutaget, sen att jag är så himlans blygg gör verkligen inte saken bättre :)

2007-12-12 @ 19:44:59
URL: http://underbarasandra.blogg.se
Postat av: Anonym

blyg ska det såklart stå :)

2007-12-12 @ 19:54:22
Postat av: ' CAROLIN

usch det är så jävla hemskt. syrran spydde förut också, så det känns som att det bara är att vänta på sin tur nu. fyfan säger jag bara, usch.

2007-12-12 @ 20:05:05
URL: http://leosmamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0