Duktiga jag och duktiga Enzo

Nu känner jag mig lite duktig!
Har gjort lite övningar med Enzo. Mest sitt, ligg och vänta (tills jag säger varsågod till godisen).
Han är så duktig.
Men han är lite ivrig så han ligger inte ner många sekunder, men det är bara att träna vidare.
Tänkte träna lite mer senare, inte bra att trötta ut honom så han tycker det blir tråkigt.

Han åt bra imorse oxå. Mitt sötäpple. Lustigt att det bara släppte sådär med matstrejken.
Men han är ju unghund nu och de kan vara lite kinkiga med maten.
Fast han har ju aldrig (sålänge han har bott hos oss) varit särskilt stor i maten.

Ikväll blir det som sagt lammstek till middag. Ska gå och köpa olivolja sen som man ska gnida in steken med.
Tänkt göra potatiskgratäng till.
Det blir nog smarrit, hoppas jag.

Finns annat i hemmet som jag borde göra, men jag orkar inte just nu. Får se om det blir av sen. Tänkte plocka undan på vardagsrumsbordet i alla fall. Sen ska Enzo få sig en promenad.
Han kommer helatiden med "Lejon" (hans fovvoleksak), släpper den i mitt knä och vill att jag ska kasta. han kan hålla på med det hur länge som helst. Men det blir lite långrandigt efter ett tag. För min del.
Det är tur att jag har två kissar han kan busa med så han inte får allt för tråkigt när matte är så boooring.
Känns skönt oxå när jag går hemifrån att han inte är helt ensam.

Har massa kort på mobilen som jag skulle vilja föra över, men min kortläsare är som sagt trasig så jag måste gå via Davids dator. Jobbigt. Men jag måste göra det snart. Har sjukt mycket bilder på mobilen! Behöver rensas lite.

Nu ska jag vara tråkig och kolla på tv.


image46

Jag och en sovande Enzo innanför tröjan
image47


EnzoPlutt och hans mamma Molly (och uppfödare)
image48


En pytteliten EnzoKorv innan han kom till mig
image49

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har hittat hit nu ;) Och läst ALLA inläggen. Fasen vad duktig jag är. :)

2007-12-12 @ 15:51:04
Postat av: Jessica

Näeeeej LILLLLE LILLE enzuuuuu

2008-11-13 @ 19:56:38
URL: http://jessica182.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0