HATAAA

Uh, nu kommer jag verkligen inte kunna sova! Inte efter vad jag läst i Carros blogg om magsjukor. Kommer sitta vaken och på helspänn ifall jag skulle råka vara smittad (inte för att jag har träffat några människor men om). Vill vara vaken om jag börjar må dåligt, ingen lust att vakna av att jag mår illa.
 -gråt-
Åh, vad jag hatar det här! Jag vill gå i ide, försvinna bort.
Komma tillbaka i Maj eller så. När sånt där är över.
Villvillvillvillvill INTEEEEEE.
Nej, jag vägrar.
Stopp.
Kom inte hit.
Adjö.


image50

Kommentarer
Postat av: lovingnurse

hej! vad kan jag köpa till min pojkvän i julklapp? :)

2007-12-12 @ 23:37:40
URL: http://lovingnurse.blogg.se
Postat av: Sara

Galet vacker bild på dig :)

2007-12-13 @ 01:23:30
Postat av: Sara

Hej du! Jag har också emetofobi, som jag medicinerar mot. Har du gått på nångon slags terapi? Jag har gått i KBT och kan verkligen rekommendera det, nu kan jag (nästan) läsa de där inläggen från leosmamma utan att få panik :)

2007-12-13 @ 17:19:17
Postat av: Sarah

till Sara: Jo, jag både medicinerar och går terapi. Men.. ja.. har svårt för det.. speciellt andningsövningarna (fick du oxå såna?). jag har prestationsångest lixom.
Jag har levt med det så länge att jag har lärt mig hantera det själv (till viss del). jag får inte panik när jag läser hennes inlägg, men jag blir rädd att jag oxå ska få det, fast ändå måste jag läsa ^^. Numera krävs det att någon mår illa eller kräks i min närhet för att jag ska få en panikattack, men jag kan få "känningar" för mindre, alltså yr och svettig osv. Fast ibland smyger den sig på, attacken och kan komme helt utan anledning nästan. Det är lite olika. Vad äter du för mediciner?

2007-12-13 @ 17:50:10
URL: http://aflikka.blogg.se
Postat av: Sara

Jag fick också göra andningsövningar, tycker att de var bra på så vis att man kan förstå att man kan få panik av att andas fel. Men hjälper inte om jag får panikattacker! Jag äter fluoxetin, och har gjort det ganska länge, vad äter du? Tycker det är ganska jobbigt nu när det börjar bli "magsjuketider"...antar att du också gör det. Känner verkligen igen i "ändå måste jag läsa", skitjobbigt för sen blir man bara nojig att man blivit smittad på nåt sätt!

2007-12-18 @ 17:24:28
Postat av: Sarah

Sara: Fick du göra fokusering oxå? För det kan hjälpa mig i ett "tidigt stadium" av PÅ-attacken. Man klämmer typ på en öm punkt nedanför tummen, HÅRT! Jag har ätit alla möjliga mediciner. Började när jag var 15 med Zoloft (den hjälpte mig allra bäst men jag blev immun efter ett tag), sen fick jag klomipramin och sen cipralex och den har jag nu. Hade atarax vid sidan om mot PÅ-attackerna, men jag tyckte inte det hjälpte så mycket så då fick jag oxascand och den har jag nu.. vid behov. Den är väldigt beroendeframkallande (den enda av mina mediciner) så jag försöker ta den så sällan som möjligt. Brukar bli varannan dag ungefär. Jag får ta max fyra tabletter om dagen men har bara behövt ta som max två! Så det är ju "bra" eller vad man ska säga. Jaa, jag sitter isolerad i hemmet nu kan jag ju säga :(

2007-12-18 @ 18:52:00
URL: http://aflikka.blogg.se
Postat av: Sara

Börjar bli värsta följetongen här i kommentarerna :) Jag har också tränat fokusering, tycker det hjälper till viss del (i tidigt stadium som du skriver också)Jag åt också Zoloft i början men sen råkade jag läsa att det stod med "kräkningar" i biverkningslistan och så fick jag typ den värsta panikattacken jag någonsin haft efter det... När jag gick i terapi tränade vi jättemycket på "jobbiga situationer" (i princip att kunna gå ut & inte sitta isolerad hemma) det går väldigt mycket bättre nu.Okej,nu har jag skrivit en uppsats här, men det var så skönt och hitta en "likadan" att snacka med :) Kram till dig!

2007-12-18 @ 21:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0