Julplaner

Sitter just nu och väntar på att Exorcisten 2 ska börja på femman.


Idag har jag varit sådär trött igen. Så att jag inte kan hålla ögonen öppna. Det är ganska läskigt faktiskt för jag pendlar mellan dröm och medvetande helatiden. Kan kan prata med mig och jag svarar hur piggt som helst men nästa sekund drömmer jag igen. Helt stört.

Det är lite ändrade planer inför julafton oxå! På morgonen är det ju "julhög" hemma hos oss, alltså hos min mamma. Men jag struntar i den traditionen i år, är ändå aldrig hungrig på morgonen. David ska ju till sin gudmor som är hans tradition sen 20 år tillbaka, men det struntar jag oxå i. Hon är nämligen sjuk i Alzheimers så hon minns mig ändå inte från förra året. Knappt hon kommer ihåg David. Förra året var det oxå så hemskt och sorgligt när hon grät när vi kom dit. Hon grät för att hon vet om att hon inte minns saker och hon tyckte det var jättejobbigt, såklart. Tycker så synd om henne!
Hur som helst så åker vi till min mamma när David har varit hos sin gudmor. Där firar vi vår jul innan kalle anka och innan julbord. Vi ska fika under julklappsöppningen dock. Det blir smidigast så för sen ska ju jag och David iväg till Davids äldsta bror+ familj kl 16.00 och där är alla (nästan) andra hans syskon+ familjer och hans föräldrar. Jonathan och Mikaela ska sova hos mamma och dom och fira jul med oss, men sen ska de vidare till Mikaela. matilda och Filippa firar oxå jul med oss men efter det ska dom vidare till sin mamma. Så det blir bara mamma, Tomas, Hanna och morfar kvar hemma hos mamma efter julklappsöppningen.


Det blev bara kläder och grejer från apoteket när jag och Ida var i haninge. Fan vad dyrt allt ska vara då! Men jag hade verkligen inte råd med annat. Tror jag. Får se hur ekonomin ser ut senare denna månad/nästa månad.

Imorn hade jag tänkt koka knäck oxå! Det enda julgodiset i år, hehe. KAN hända att vi köper en liten julskinka oxå, men vi får se. Det är ju så smarrit!

Oj. nu börjar filmen.

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Tu madre

En bong är en stor "pipa" som man röker marijuana ur

2007-12-23 @ 10:35:05
URL: http://www.tumadre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0