Benranglet

Undrar om det inte är sängdags för mig snart?
Läsa min boooook, hehe.
Men Enzo måste typ ut i natt. Grr.
Aja.
På tal om Enzo så är han så fruktansvärt dålig på att äta! Han har varit det ända sen den dagen han kom till oss. Men tydligen inte där han är uppfödd?
Är det för att han inta har någon att "tävla" om maten med eller vad? Han hade inga kullsyskon (Jo, en men han hade gomspalt och överlevde inte) så den enda han kunde ha "tävlat" med var ju mamman.
I början var jag hård och tyckte att han fick äta det som bjöds, för det brukar ju ge med sig när de verkligen blir hungriga. Trodde jag. NEPP, han gick hellre och nallade i kattlådan istället för att äta sin mat. Har märkt att han går till kattlådan som "sista utväg" när det inte "finns" nåt att äta i skålen. Och han gick inte upp som han skulle, jätteliten..
Så jag började i alla fall att blanda ut maten med blötmat (som jag egentligen är emot då det består av slaggprodukter och ca 70 % vatten. Inga nyttigheter där alltså, men vad gör man inte?) och det verkade fungera! Han åt i alla fall mer än innan.
En dag sa Davids mamma att vi kunde få en hel säck med torrfoder av henne för hennes hund gillade inte den maten för det var för små kulor och det passade ju Enzo perfekt!
Han verkade gilla den till en början, outspädd, men sen matvägrade han.
Nu har han dessutom börjat med att BARA äta blötmaten och lämna torrfodret kvar, rackarhunden. Spelar ingen roll hur väl jag blandar och mixar ihop det. Suck.
Så om det är nån som har nåt tips vore jag jättetacksam!!!!

Han fick lite grädde idag i alla fall, hihi. Det var gott tyckte han.
Jag har nog förresten de enda katterna i hela världen som INTE tycker om grädde. Man riktigt ser hur de rynkar på näsan och lixom kisar med ögonen som om det skulle vara wasabi jag försökte bjuda dem på, haha.

Kommentarer
Postat av: Helle

Hmm... Njäää.. Måste kolla efter boken bara för det ^^

2007-11-26 @ 23:22:55
URL: http://heahog.blogg.se
Postat av: Helle

Fy vad klurigt..
Det är inte så att han sparar maten & äter lite då & då bara? Mammas hundar har varit så :/

2007-11-26 @ 23:25:09
URL: http://heahog.blogg.se
Postat av: Manda

Har du testat att byta torrfoder? det kan ju vara så att han inte gillar den sorten..så¨var det med ena vår hund som åt dåligt, så han åt bättre när vi gav honom annat torrfoder. Vi blandade ut det med ris (asså kokat) för det ska tydligen vara bra för hundar, det är mycket näring i det och de flesta brukar nog gilla det, våran gjorde det iaf. Annars kan du höra med uppfödaren om hon/han har några tips :)

2007-11-27 @ 18:13:51
URL: http://mandasplace.blogg.se
Postat av: Manda

jaja, han är väl inte så matglad :(

2007-11-28 @ 17:06:01
URL: http://mandasplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0