Vindens Skugga

Klockan är mycket, men om jag känner mig rätt kommer jag inte gå och lägga mig de närmaste timmarna. Dels för att jag är en inbiten nattsuddare och dels för att mitt lilla frö behöver en sista promenad vid 01-01.30 snåret för att han inte ska kissa i sängen.
Gjorde det "misstaget" igår att gå och lägga mig tidigt. Visserligen vaknade jag vid kl 03.00 och låg och läste fram till 05.30, men hur som helst så hade Enzo kissat lite i sängen. Det var väldigt lite, men ändå!


Måste bara skriva lite om boken jag läser: "Vindens Skugga" av Carlos Ruiz Zafón.
MYCKET mystisk bok måste jag säga. Började på den redan i somras men lade snabbt ner projektet eftersom jag inte tyckte att den tilltalade mig det minsta. Tyckte den var tråkig och jättesvår att komma in i. Men för ett par dagar sen bestämde jag mig för att prova en gång till (mest för att jag har läst alla böcker i hela lägenheten) och jag fastnade. Eller, jag fortsatte att läsa i alla fall.
Det handlar om Spanien på 40-talet. Mycket politik (jag är INTE intresserad av politik). En pojke och hur hans liv förändras drastiskt när han hittar en viss bok.
Har inte läst ut den än och jag kan ärligt talat säga att jag inte tyckte den blev särskilt spännande förrän jag läst ca två tredjedelar. Men den är djup, tråkig och fängslande på samma gång.
Ni kan ju försöka er på den!





Avslutar detta inlägg med en bild på Enzo!

image1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0