Äntligen!

Äntligen fungerar bloggskiten!


Åh, vart ska jag börja?
I söndags åkte jag till Farsta där Mogge hämtade upp mig i bilen. Sen åkte vi hem till Ida och Mogge och hämtade upp Ida för att börja köra mot Nyköping och Skavsta flygplats.
Resan gick bra även fast jag var lite nervös. Nojig som man är. Jag är inte rädd för att flyga dock.
Vi kom i alla fall fram till flygplatsen, sa hejdå till Mogge och gick in. Där fick jag stoppa allt flytande i en liten plastpåse som man kunde stänga. Till och med läppglanset! Men allt gick bra och jag hade inte för mycket. Gick igenom passkontrollen och hela faderullan utan att det pep, phew!
Efter det gick vi till taxfreen och köpte cigg eftersom det är så himla dyrt i London. Rökte en varsin och sen var det dags att ställa sig i kön för att stiga på planet.
Väl på planet släppte all nervositet och det var bara spännande. Jag älskar verkligen att flyga! Dessutom var det så himla fint väder så man såg ju ner på marken.
När vi hade lyft och fick knäppa av oss bältena tog vi fram Idas dator och såg på film. "Jumper" blev det och den var fan skitmysko. Kul filmidé men dålig story om ni frågar mig.
Lagom tills filmen var slut skulle vi landa.
Vi tog tåget från Stansted (flygplatsen) in till London, Liverpoolstreet. Därifrån tog vi en taxi till Idas lägenhet.
Hon varnade mig för att området skulle se för jävligt ut, men jag tyckte inte det var någon fara. Däremot var ju "trapphuset" mindre mysigt. En massa gulvit gegga som droppade från taken och allmänt sunkigt.
Lägenheten är verkligen helt okej! Och tjejerna Ida bor med är jättetrevliga. jag trivs redan som fisken i vattnet.

När vi hade lämnat av väskorna bestämde vi oss för att gå till en liten affär för att köpa öl och smirnoff och ha lite tjejsnack. Det blev ganska sent och vi gick och la oss vid 02-02.30. Hör och häpna men jag somnade nästan på en gång! Jätteskön säng har hon dessutom.
Vi gick upp vid 10-10.30 och gick och handlade frukost. En promenad på en sisådär 25 min dit och 25 min hem (såklart!). Kändes jätteskönt sådär innan frukosten och vi gick längs en (väldigt smutsig) kanal, som sedan mynnade ut i Themsen. Nästan alla blommor på marken och på träden har slagit ut så det är riktigt fint här. Ungefär som sen april hemma i Sverige.

Jahaa, ni gick brandalarmet?!

Hur som helst (ingen rörde sig ur fläcken av brandalarmet så då gjorde inte Ida och jag det heller) så åt vi frukost när vi kom hem och gick och handlade IGEN efter det. På ett annat ställe. Jag köpte även leggings i storleken Medium-Large och de var så små att jag knappt kom i dem! Men låren blir ju smala i alla fall, höhö.
Sen låg vi och tittade på "vänner" på datorn i Helenas (en av Idas sambor) rum i ett par timmar.
Det var lugnt hela kvällen och vi låg bara och slappade.

Imorse däremot gick jag upp, duschade och sminkade mig och sen var det dags att följa med Ida till skolan. Och här är jag!
Dock får jag inte internet att fungera, så jag sparar det här inlägget i Word eller nåt och publicerar det när vi kommer hem igen.



Annars så mår jag himla bra här. Ingen panik eller ångest hittills! Tänker mindre på Enzo än vad jag trodde dessutom, men jag saknar honom grymt mycket. David med för den delen.

Hm, undrar vad jag ska hitta på de närmaste 6 timmarna eftersom internet inte funkar..


 

image145

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0