Outsiders


Gårdagen var okej.
Jag gick hem till Jessica och lämnade Enzo sen gick jag till ungdomsmottagningen och fixade nya p-piller. Det var jäkligt känslosamt där. Inga, den gamla barnmorskan, är sjukskriven så det var en ny. Jättebra och trevlig var hon, men hon ville veta lite mer om min bakgrund och så vidare. Jag började grina nästan på en gång när vi pratade om min abort för två år den.
Jag ångrar den inte, men jag kan inte låta bli att tänka hur det skulle ha varit. Hur mitt liv hade sett ut med en liten ettåring (snart, BF var 27 april). Jag gick ju ändå "ganska" lång i min graviditet innan vi gjorde aborten. Typ vecka 10+4 har jag för mig att det var. Och jag hann även se pyret på ultraljud eftersom jag var tvungen att operera bort blindtarmen mitt i allt. De gjorde äöven ultraljud efter operationen och jag var helt säker på att jag skulle få missfall eftersom de hade varit i magen och rotat på mig. Men icke! Hjärtat pickade på som bara den.
Hur kunde jag egentligen ta bort det lilla livet?
Jag vet att det var bäst, särskilt som min situation ser ut idag. Bostadslös och gud vet vad. Min tid kommer. Det är bara det att jag vill att den ska komma NU!
Hur som helst var den vikarierande barnmorskan supergullig!

Efter det gick jag hem till Jessica igen, lite mör efter att jag hade grinat. Vi låg i hennes "säng", sopm egentligen är en bäddsoffa, och såg på tv. Sen fick jag middag där. Jättesnällt! Kändes som när man var liten igen och fick äta hos sin kompis, hihi. Hon bor ju hemma hos sin mamma för tillfället.
Jessica gick och duschade och sen gick vi "hem" till mig, dvs till Jonnie (som fortfarande är Jessicas storebror). När vi hade kommit dit fick vi VÄRSTA städrycket! Vi dammsög hela lägenheten, skurade, städade toan, plockade ur hans mini-diskmaskin och fyllde den igen, diskade stekpannor, skakade mattor, bytte sängkläder, torkade bord och andra ytor osv. Jessica rengjorde till och med tangentbordet, haha.

Sen bestämde vi oss för att gå ner till grillen och äta en korv. På vägen dit kom jag ju på att jag skulle vilja köpa en glade (lukta-gott-spray-efter-man-bajsat. Till badrummet. Typ) och en sån wc-blått. Så det blir blått vatten när man spolar. Sagt och gjort! Men jag var tvungen att låna pengar av min fru, Jessica, för jag hade tydligen bara 11 kr på kontot. Fråga mig INTE hur det har gått till, för sist jag kollade hade jag i alla fall 200.
Aja, vi gick hem till David för jag hade lämnat Enzo där medan vi handlade. Där tog jag med mig mina doftljus för man skulle ju tända ett ljus för lilla Engla igår. Vi hann inte till kl 21.00 men vi tände dem så fort vi kom hem. Vila i frid du lilla.
Fick även en femhundring av David fär att jag ska klara mig tills jag får pengar på kontot. Det var ett förskott på sängen han ska köpa ut mig ifrån. Ja, vi äger ju sängen ihop, så han får köpa ut mig så jag kan köpa en ny säng när jag fårt en egen lägenhet. Men eftersom det är lite kärvt med pengar just nu fick jag en femhundring redan igår.

Vi gick hem igen, tände ljusen och sprutade glade i hela lägenheten för att det skulle lukta friskt och gott. Jag hoppade i i duschen en snabbis och sen såg vi på 100 höjdare och det där andra jävla programmet som är efteråt. Vad det nu heter. Al fajid? Jag gillar inte riktigt det programmet, men vissa grejer var faktiskt roliga!
Efter det introducerade Jessica mig för  "Guitar Hero". Pisskul ju! Svårt som fan. Men jag var ändå ganska duktig för att aldrig ha spelat förut. Ungefär där kom Jonnie hem från jobbet och satte sig och lirade lite med oss. Jag kände lite smått att jag började bli skakig och må lite dåligt (panikångest alltså) men jag sa ingenting. Efter en stund var jag tvungen att ta en tablett, men jag tyckte inte att den hjälpte så jag tog en halv till. Sen skulle Jessica gå hem och jag följde henne en bit på vägen men ångesten VÄGRADE fan släppa och jag gjorde allt för att jag inte skulle få panik. Det är inte det lättaste, det vet ni som har panikångest.
Kände verklugen inte att jag kunde gå tillbaka hem till Jonnie när jag mådde som jag gjorde. Då skulle jag få panik och han är inte så insatt i mitt... mående.
Såå.. jag ringde Sara!!
Är så himla glad över att du finns i mitt liv gumman, du anar inte! Hon fick mig hur som helst att må bättre så att jag i alla fall kunde gå in. Hon vet ju EXAKT vad jag pratar om och hon förstår mig så väl när det gäller paniken. Bättre än någon annan jag träffat.
I allafall av människor som finns kvar i mitt liv...
Jag hjärtar dig ska du veta, Sara!
Jaa, jag kunde i alla fall gå in och lägga mig. Läste till tidiga morgonen innan jag vågade somna.

Jessica skíckade sms imorse och frågade om jag skulle med in till stan eller inte. Jag hade ju lovat henne att följa med när hon skulle träffa producenten för programmet "Outsiders". men jag kände inte att jag var "säker" så jag bad hundratusen gånger om ursäkt och sa att jag inte kunde följa med. Jag vågade inte. Hade ingen lust att få panik på tåget och behöva hoppa av eller nåt. Förlåt igen gumman!!
Jag somnade om och vaknade av att hon ringde. Hon ska vara med i programmet!! Och de ville att jag skulle vara med som "nära vän", alltså att intervjua mig oxå. Läckert ju!

Ikväll ska jag dansa, har inte gjort det på en hel evighet av olika anledningar. Men IKVÄLL, då jävlar. Var ju inställt i Torsdags.

Nu har min lilla plutthund JÄTTETRÅKIGT. Han suckar, stönar och knorrar och ser helt ledsen ut. Han lider ju oxå av det här med bostadsbytet. Han saknar nog David och katterna. Så jag får ta ut honom på en långpromenad nu. Blir nog roligt för honom eftersom det är ett nytt område han aldrig har nosat i förut.

Jösses, det här blev ett låååångt inlägg.

Smell you later!





ps. VAD FAN ÄR DET MED MIN MENYJÄVEL? JAG HAR INTE ENS VARIT I KODMALLEN OCH PILLAT. HELVETE.

Kommentarer
Postat av: Therese

men duuu, va är de som hänt mellan dig och david? är de helt slut nu eller??? =S
publicerar inte svaret om du inte vill att andra ska läsa! just so you know... =)

hoppas panikångesten håller sig borta ett tag nu, låter inte som en trevlig upplevelse.. urs urs...

men coolt med outsiders! hahha
kram på dig!

2008-04-15 @ 13:54:41
URL: http://beejbi.blogg.se
Postat av: sandra

usch med panikångest :(
min pojkvän har det, eller hade. han tar medicin för det nu så allt är mycket bättre. men ibland kommer ju ångesten spökande...

2008-04-15 @ 15:05:22
URL: http://underbarasandra.blogg.se
Postat av: Sara Aka Liten

Aww, Tack för de fina orden, värmde verkligen! :)
Jag hjärtar DIG!!! Du vet vilken betydelse du har för mig Sarah, även fast de ibland blir tyst i perioder, så ska du veta att jag ALLTID finns här för dig! Du har hjälpt mig så galet mycket genom åren.

2008-04-15 @ 15:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0