Barnmorskan Bibbi



God morgon.
Inatt drömde jag att jag var barnmorska här i kommunen. Alltså på undomsmottagningen.
Jag hade en "sökarjacka" på mig, så varje gång det kom in nån som skulle till mig vibrerade det till i fickan och jag fick upp "botemedlet" eller vad det nu kunde vara. En salva, p-piller osv osv.
Innan jag gick upp till mitt rum stod jag nere i en affär och kikade på bebiskläder. Dom var så fiiina!
Plötsligt är det ett gråtande barn som klänger på min rygg och skriker "Bibbi!!, Bibbi!". Jag tänkte att, jahaa, just det jag har ju Bibbis jacka på mig. Så den lille pojken kanske kände igen jackan. Han var väl en två år kanske.

Helt plötsligt satt jag på ett tåg och var helt hysterisk, för jag vågade inte åka utomlands. Var jätterädd att jag skulle spy där. Turkiet var det visst jag skulle åka till. Min lillebrors flickväns bästa kompis, Melissa, var med på tåget av nån anledning. Det var henne jag satt och pratade med. Sen fick hon problem med sin bank eller vad det var, och då blev det plötsligt den andra praktikanten, Angelica, på min praktik som satt där. En tjej försökte lära henne banken på fingrarna (!) genom att bokstavera och räkna på fingrarna. Då skulle det funka. B-A-N-K 6 skulle det vara och sen skulle man fortsätta räkna på andra handen och bokstavera sin bank, typ Nordea eller vad man nu har.

Efter det vaknade jag nog..



Idag ska jag till Haninge med Tessan och Ricky (och Lucas). Lite dumt eftersom jag skulle behöva köpa en födelsedagspresent åt just Tessan. Men jag har en plan..

Kommentarer
Postat av: Maria

Jadu, vilka underliga drömmar!

Hehe

2008-12-01 @ 16:41:22
URL: http://mimmimarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0