Nyår i Sälen?



Jag vet, jag har inte skrivit på en evighet. Men jag orkar fan inte!
Jag är inte van att jobba heltid (efter att ha varit sjukskriven i 2 år!) så jag är totalt slut när jag kommer hem.

I helgen har vi i alla fall varit hos Tessan och firat hennes 23 års dag! Det var mycket trevligt och mysigt. Det blev singstar och bowling på Ps3. Marcus drog efter ett tag, för han skulle ha lite tvspals-kväll här hemma med några polare han inte har träffat på en evighet. Enzo fick följa med honom hem för det var en jäkla massa hundar hos Tessan, haha.
Fram mot halv tolv började det dö ut ovh folk drog hem. Jag var sist kvar med Tessan och Ricky så vi låg i sängen och gullade med Lucas. Lilla hjärtat! <3.
Han är den sötaste ungen på denna jord. Älskar dig <3.
Ringde Marcus och han kom och hämtade mig.
När vi kom hem däckade jag i sängen nästa på en gång. Märkte inte ens när han polare gick.

Lördagen var en riktig seg dag! Jag sov. Marcus städade. Jag var inte bakis alltså. Drack bara en öl och en drink, så jag hade säkert kunnat köra hem själv om jag hade haft körkort, för ölen tog jag när jag kom hem.
I alla fall så glömde jag ju bort ljuspartyt och det hemma hos Mickis. Det var ju lite synd, men jag var ändå så trött så jag hade nog inte orkat.
Mamma och Hanna kom förbi en sväng för Hanna ville låna ett linne som hon skulle ha senare på kvällen.
Efter det fick vi reda på att vi var bjudna på middag hemma hos Marcus syster så då slapp vi tänka på vad vi skulle laga. Haha, perfekt!
Fixade i ordning oss och drog dit. Jättemysugt var det! De har ju så jäkla snyggt hemma oxå.
Middagen bestod av ett tidigt julbord. Fan vad gott det var! Köttbullarna var klockrena.
Åkte hem tidigt där ifrån med och däckade i soffan, som vanligt. La oss i sängen 4.44 ba.
Det var inte ens bekvämt i soffan och ingen utav oss sov, men vi orkade bara inte..

Igår, söndag, grejade vi en massa! Jag slog in julklappar jag köpt, hängde upp julgardiner (fick dem av mamma när hon var här i lördags) i sovrummet, julpyntade lite med tomtar och diverse, fixade adventsljusstaken som vi har varit så sega med, eldade i spisen, dammsög, sorterade böcker som vi skulle lämna till möbelförmedlingen + min analoga systemkamera.
Åkte hem till mamma och Tomas på adventsfika och pratade om hur vi ska göra på julafton. Vart vi ska vara osv. Vi har inte bestämt oss än, men det blir väl förmodligen att åka fram och tillbaka för att hinna med alla.
Sen sa de att vi är välkomna att fira nyår i Sälen med dem! Boendet och det är redan betalt så vi skulle kunna åka upp en eller ett par dagar bara om vi hade lust. Det kanske vora nåt? Vi ska prata om det ölite senare, samt att jag måste hålla ett öga på min ekonomi nu när jag inte har jobbat på Charina's på snart 2 veckor.

Jag sitter i alla fall här nu och är alldeles tomteröd! Min nya röda pyjamas (som jag använder som mjukisdress då den är i fleece), ett rött gina tricotlinne under och en röd, tunn långärmad tröja. Jag byter ju ändå om till jobbkläder när jag kommer till Lotsen så. Dessutom slutar jag 21.30 ikväll så det kan vara skönt att dra på sig mjukisar sen när jag ska hem.

Nähä, nu har jag babblat alldeles för mycket.
Smell you later!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hehe tack. Du är fin du med.

Det är tufft att jobba heltid! Hur lång tid är det kvar på prak.?

2008-12-08 @ 14:01:12
URL: http://mimmimarias.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag tänker alltid att du är en liten tomtenisse när du har varit här i din röda dress. Antingen har jag sagt det eller så har jag drömt det :/

2008-12-08 @ 17:56:13
URL: http://jessica182.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0