Nytta och nyår



Vi har varit nyttiga mer eller mindre hela dagen, genom att hugga ved. Eller Marcus har huggit och jag har staplat. Sen har vi eldat upp alla onödiga kartonger, julklappspapper och diverse i lövtunnan på tomten.
Efter det hämtade vi ännu mer ved som Marcus ska ge sig på att kapa någon dag.

Bilen var lite ledsen oxå, så älskling fick ladda den med ett annat batteri, så vi kunde åka och handla. Till middag blir det bläckfiskringar (friterade i vår nya fritös!) med ris (som jag tydligen ska koka på vedspisen, fick jag höra från nedervåningen nu, och det är ju smart!!).

Jag är lite tjurig, eller på dåligt humör. Har inte riktigt kommit underfund med vilket, eller varför heller för den delen. Men så är det ibland!
Marcus är städmarodör här hemma så jag funderar på att flytta, fram till nyår då gästerna (som det ska vara fint inför) kommer och vi kan "stöka till" igen.
Om han fick bestämma skulle vi dammsuga morgon, middag och kväll.
Fast jag älskar dig mest i hela världen ändå, min skruttgubbe! <3

Har lite grejer kvar att göra idag. Bland annat skicka mitt hemnummer till Jerry, sorry stumpan, glömde göra det igår!
Sen måste jag ringa Anna och prata lite samt planera inför nyår. När och vad vi ska handla osv. Skulle fan behöva komma till Rusta alltså! Där kan man ju köpa allt och lite till, men jag tror fasiken inte att hon har något körkort. Att jag inte har det vet väl alla redan vid det här laget.

Ett par bilder kommer upp lite senare, har inte mobilen här nu och jag orkar inte hämta den.
adjöken

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åhh tack så jätte mycket =)

2008-12-27 @ 19:02:07
URL: http://bitchens.blogg.se/
Postat av: Marie

Får också sånna där dippar när jag är tjurig utan att veta varför, då får Kalle allt skit...tyvärr. Glad han står ut med det=)

2008-12-27 @ 19:12:58
URL: http://malleli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0