Mitt 2008 i text och bilder



Jag tänkte att det kunde vara läga att sammanfatta mitt år lite. Både för nya läsare, gamla läsare och även för egen del.
Håll i hatten!


Januari:
Åh, den här månaden gick i ångestens tecken vill jag minnas. Vantrivdes något fruktansvärt i mitt dåvarande förhållande och ville mest bara dö faktiskt. Började även med zoloften igen efter ca 1 års uppehåll då jag åt alla möjliga mediciner. Januari var även månaden då jag lärde känna Jessica (frugan) ordentligt. Tappade min mobil ute på stan, men fick som genom ett mirakel faktiskt tillbaka den igen.
Jag var tjock men började nu rasa i vikt p.g.a medicinbyte och allmän olust till mat.
Månaden slutade med att jag gjorde slut med min sambo.
Just det, jag var fortfarande sjukskriven och gjorde mest ingenting utom att sova om dagarna.
Mikaela berättade att hon var gravid.

Februari:
Umgicks mer och mer med Jessica men bodde fortfarande kvar hos mitt X. Jag var som sagt sjukskriven p.g.a min depression och panikångest så jag gick på sjukpenning och hade ingenstans att bo.
Började dock må bättre och bättre tack vare zoloften (Guds gåva till lilla mig!). Såg ljuset i tunneln och att det faktiskt fanns en värld utanför min lilla bubbla. Började leta lägenhet på allvar.
Trappade ner besöken hos min terapeut till var 14:e dag istället för var 7:e.
Bokade en biljett till London för att hälsa på Ida ( i Mars). Jag liksom?!
Fick en behandling av hypnosterapi av min mamma och började gå kontinuerligt, allt för att få bort det som gjorde ont i själen och hjärtat.
Började dansa igen och gick ner ännu mer i vikt. Från 68 kg till 60 kg på en knapp månad.
Jag och D bråkade mer och mer och jag flydde allt oftare hem till Jessica över gatan. Dåp bestämde vi att det var lika bra tt vi flyttade ihop. Hon och hennes kille råkade göra slut i samma veva. Hur gick det då?
Soc vägrar att hjälpa mig.

63 kg



Mars:
Började lite smått intressera mig av photoshop och fick en massa hjälp och tips av Ida. Blev halvtillsammans med D igen.
Det gick ett helt sjukt rykte om att min Jerry skulle ha dött. Vem hittar på något sånt liksom?
Gick ner till 60 kg
Jag och frugan återupptäckte "Ebba och Didrik" och kort därefter började även hon att blogga.
Fick veta att Mikaela och Sebbe väntade en liten flicka, Zelda.
Hälsade på Ida i London.
Mådde sjukt mycket bättre överlag. Livet var på väg tillbaka till mig!




April:
Bestämde mig för att jag ville börja plugga till undersköterska och ringde syokonsulenten på komvux.
Jag och Jessica vann en tävling där vi fick träffa Neverstore och titta på när de hade en musikvideoinspelning.
Läckert som fan! och kallt för vi befann oss på ett flygfält eller vad det var.
D fick nog och sparkade ut mig. Han klarade inte riktigt av att jag helt plötsligt mådde bättre och hittade tillbaka till mitt egna liv. Jahapp. Det var bara att ta mitt pick och pack hem till Jonnie. Enzo med förstås, men katterna blev kvar hos D tills vidare.
Fick även beskedet att jag "kom in" på komvux och fick börja plugga!
Gick ner till 55 kg.
Började blöda näsblod varje dag i 2 veckor.









Maj:
Bodde fortfarande hos Jonnie och tiden mer eller mindre flög iväg! Frugan var där och höll mig sällskap var och varannan dag/kväll/natt medan Jonnie jobbade och även när han var hemma såklart. Hade fortfarande kontakt med D och vi träffades ibland, men jag ville inte komma tillbaka. Träffade ett par andra som får förbli onämnda. Eller just det, Daniel började jag träffa ja.
Jag släppte alla hämningar och levde mitt liv som jag ville. Festade även en del.
Maj var även månaden då jag fick diagnosen IBS och fick "medicin" för det. Min mage var helt pajko. Var även "tack vare" det jag gick ner så jäkla mycket i vikt, så fort!
Jag och Jessica fick äntligen en lägenhet, på Mejerivägen.
Min yngsta kusin Signe föddes.
Piercade min efterlängtade smiley och jag kunde helt ärligt säga att jag var lycklig! Efter år av negativa tankar.




Juni:
Den första Juni sov jag och frugan för första gången i vår gemensamma lägenhet. Underbart!
Fick även "reda på" att jag tydligen skulle följa med Daniel och hans kompisgäng till Sweden rock festival, dagen innan! Fixade hundvakt och sen var jag fit for fight. Det var nog det roligaste jag gjorde på hela sommaren. Jag var helt lyrisk och ville faktiskt inte ens åka hem därifrån, det var det nog ingen av oss som ville. Det blev lite mer "seriöst" mellan mig ovh Daniel, eller ja, vi bestämde att vi inte skulle träffa andra i alla fall.
Mitt älsklingslinne försvann och är fortfarande spårlöst försvunnet. Älskade verkligen det linnet.
En annan rolig händelse denna månaden var när Ruth KISSADE på Jessica. Hahahahaha fan vad jag skrattade! Hon blev sur för att hon inte fick sitta i Jessicas säng.
Jag och frugan hade en s.k "frugkväll" dagen innan midsommar. Vi åkte helt spontant in till stan och gick ut på Kelly's. Kvällen, eller morgonen snarare, slutade med att jag kissade på "golvet" inne på södra station. Jessica slickade på busslistor på busshållsplatsen.
Midsommar spenderades hemma hos Daniels föräldrar och det var ju... spännande. Händelserikt om inte annat!
Pratade med Marcus på PA för första gången.
Vägde nu 54 kg.

   









Juli:
Jaa, vad finns det att säga om juli? Daniel gjorde klart för mig att han inte ville fortsätta vara ett "par" eftersom han skulle flytta till Falun i slutet av sommaren. Jahapp, tänkte jag.
Började prata mer och mer med Marcus och tillslut även via sms och telefon.
Jag fyllde 22 år.
Min kropp fick spelet och började producera bröstmjölk dessutom ömmade tuttarna som satan. Drog slutsatsen att jag hade bröstcancer.
Min Sara (a.k.a Liten) kom och hälsade på oss med sin (dåvarande) pojkvän Daniel. Rätt komiskt; Sarah och Daniel och Sara och Daniel. Fast "min" Daniel var inte med. Vi hade i alla fall inflyttningsfest, fast grannen trodde det var PRO's kafferep eftersom att vi inte ens väsnades. Jag tror hon är lite halvdöv för vi hade balkondörren på vid gavel och hög musik. Plus att nästan alla trängdes ute på balkongen och skrålade och sjöng. Vi drog ut på TG sen i alla fall.
Lillebror fyllde 20 och hans flickvän åkte in på sjukhuset med blindtarmsinflammation i samma veva.
Åkte till Gotland med Kim och Linn samt nästan samma kompisgäng som till swedenrock.
Frugan och jag bekantade oss lite närmare med vår s.k "hårdrocksgranne". Han är heelt..
Om man inte passar sig jävligt noga kan han hålle en vaken i ett dygn med musik och "sång" i form av skrål; "Skiidrooooooow" "I love yoooou" "Darnanadarnananaaaaaaa". Gu.

    

Hårdrocksgrannen kl 4 på morgonen


På väg hem från Gotland


Sara och Jag



Augusti:
Heey, jag började skolan!
Blev "motvilligt" kär i Marcus efter första ögonkastet. Ja, jag träffade ju Daniel så det blev sådär osmidigt. Men vad gör man inte för kärleken? Jag gjorde i alla fall "slut" med Daniel och träffade Marcus nästan på en gång. Ja, förlåt, det blev så. Men vi blev ju så blixtförälskade båda två.
Blev vän med Tessan igen efter ett års "bråk". Och det är jag sjukt glad för! Att vi blev vänner igen alltså. Fick träffa Lucas för första gången oxå.
Frugan fyllde 21. Fast hon var i Grekland då.
Var på Parksommar och såg Takida och Backyardbabies. Det var riktigt grymt!
Sa upp mig från Ica efter två års sjukskrivning. Blev friskskriven i samma veva. Läskiiiigt.








September:
Jag och Marcus blev ett par "officiellt" d.v.s in a relationship på facebook. Jag älskade honom redan, min bästa bästa!
Lilla Zelda föddes, Mikaela och Sebbes bebis.
Började på dansen igen, men slutade lika snabbt då jag insåg att jag varken hade tid eller råd.
Umgicks med Tessan nästan dagligen och sov med/hos Marcus varje natt.
Provred Robin för första gången.
Ida fyllde 22 och hade även ett "Pimps and hoe's"-party dagen till ära. Tillsammans med Tommy som fyllde 25.
I slutet av månaden kikade jag och Marcus på förlovningsringar, hihi.
Tessans lillasyster fick en liten dotter.

   







 


Oktober:
Jag var mest kär hela dagarna och tänkte på Marcus varje sekund vi var ifrån varann.
Det blev höst på riktigt och färgerna var såå vackra. Fotade som en tok.
Pratade och umgicks med Tessan mer och mer. Började få riktigt starka känslor för lille Lucas. Världens finaste Lucas!
Den 10/10 var det ett år sen Johanna lämnade oss. Du fattas oss skruttan!
Började jobba på Charina's café.
Gick en HLR-utbildning genom skolan, så nu har jag bevis på att jag kan det.
Tog det svåra beslutet att sälja min älskade katt, Franz.

    



   


November:
Diagnostiserade mig själv och slutsatsen blev Pityriasis.
Åkte ner till pappa (en gång för alla) och firade honom i efterskott. Så fick de träffa varann, Marcus och pappa (och Lina).
Marcus drömde att han kissade på mig för att jag var otrogen, hahahahaha.
Vi tänkte att vi skulle bli nyttiga och börja äta gröt på morgonen. Det höll i ca 2 veckor.
Började oroa mig inför att bli gravid i samband med mina SSRI-preparat (Zoloften). Eller snarare började jag oroa mig för att jag var tvungen att sluta med dem. Men fick svar gansjka snabbt på att det inte var någon fara. Eventuellt några dagars extra observation på BB.
Det började bli riktigt kallt ute, så man var tvungen att ha jacka och mössa på sig.
Fick reda på att jag skulle praktisera på Lotsen.
Insåg att jag hade gått upp ca 5-6 kg i vikt. Jösses!
Min svartsjuka gentemot andra tjejer (som eventuellt ska sno Marcus) började visa sig mer och mer. Jag kan bli ett riktigt monster.
Blev glad för Marias skull eftersom hon och Marcus berättade att de skulle ha en liten knodd till.
Tessan med familj åkte utomlands med Lucas, och det gick hur bra som helst att flyga, visst?
Den första snön kom och vi började julpynta lite i förskott. Julgardiner och lite sånt.

   




December:
Dåså, denna månaden alltså.
Har väl egentlign inte hänt så himla mycket förutom att jag har avancerat från flickvän till fästmö <3.
Dock med "fejkringar", men vi ska beställa de riktiga så fort vi känner att vi hasr råd. Dessa "fejkringar" ser faktiskt precis likadana ut som de vi har tittat ut. Mycket därför jag köpte dem faktiskt, haha ja, det var jag som "friade".
Älskar fortfarande min älskling mestmestmest och jag tänker föda hans barn i framtiden. Sådetså.
Detta år, 2008, har varit bland de bästa åren i mitt liv. Om inte det bästa!
Tack, tack alla ni som förgyllt mitt liv under de gågna 12 månaderna. Har träffat en massa nytt folk och fått festa av mig lite en gång för alla. Jag har slutat upp med att vara (lika) negativ och jag har insett att jag vill ha barn och bilda familj mer än någonsin. Med Marcus.
Hoppas att 2009 blir lika bra som 2008.

Puss och god fortsättning på er alla där ute!

Kommentarer
Postat av: J

Det var ett innehållsrikt år =)

2008-12-30 @ 21:10:46
URL: http://ringadingdong.blogg.se/
Postat av: Hanna

va skönt =) Hoppas det fortsätter så..

2008-12-30 @ 21:19:10
URL: http://hanna.ohlzons.com
Postat av: J

jaa.. men nu har panna på jobbet vart trasig hela julen.. så de är inte så konstigt när dörrarna öppnas hela tiden =P pissförkyld!

2008-12-30 @ 21:20:30
URL: http://ringadingdong.blogg.se/
Postat av: J

Nejje.. kan ju inte ha jacka på mig i kassan ju =p men jag brukar sätta på mig tjocktröja o stå vid byggfläkten haha

2008-12-30 @ 21:41:49
URL: http://ringadingdong.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åhh vilket roligt inlägg =) Åh du har såå fina bilder! Jag verkligen älskar de kortet på dej o marcus i solupp/nedgången de e såå himla vackert!! de borde ni förstora upp!!

Japp jag hade ett oturs/sjukdomsår.... Men nu 2009 de ska bli ett friskt år med start av min 25 årsfest.. Sen blire ju bröllop =)

Hoppas ni får en super trevlig nyårsafton =)

Kram kram

2008-12-30 @ 21:52:51
URL: http://bitchens.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad fint du har gjort! Och vad mycket saker som har hänt! Tänk vad allt kan vända på ett år!

Ha en jätte bra kväll, och gott nytt år till dig och Marcus!

2008-12-31 @ 11:03:41
URL: http://mimmimarias.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad fint du har gjort! Och vad mycket saker som har hänt! Tänk vad allt kan vända på ett år!

Ha en jätte bra kväll, och gott nytt år till dig och Marcus!

2008-12-31 @ 11:03:55
URL: http://mimmimarias.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hahahahahaha fan vad grejer som har hänt detta året egentligen. Själv gillar jag inte 2008!

2008-12-31 @ 11:33:37
URL: http://jessica182.blogg.se/
Postat av: Tina

Önskar dig ett lyckligt 2009. Hoppas få se dig IRL någon gång. ;) Hur gick det med bröstmjölken? Var det en biverkning av SSRI-preparat? Jag producerar fortfarande mjölk, har gjort det sedan 2005 på grund av cipramilen. Haha. Puss!

2008-12-31 @ 12:08:04
URL: http://www.fejdan.com
Postat av: Sandra

Det löser sig! :)



Vilken bra inlägg förresten,

det var kul att läsa :D



Ha det så bra ikväll, & gott nytt år!

2008-12-31 @ 12:14:17
URL: http://underbarasandra.blogg.se/
Postat av: Sara Aka Liten

Hihi, sötboll. Måste ses snart igen jööö! <3

2009-01-08 @ 16:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0