Bloggtorkan fortsätter

Jaha, då var det väl dags för ett nytt inlägg.
Är fortfarande inne i "bloggtorkan" och det blir ju inte så mycket bättre av att det inte händer speciellt mycket i mitt liv,

Vädret är skitkass så jag har spenderat tiden med näsan i boken/böckerna. Fick ju två Harry Potter böcker i julklapp och de har jag redan läst ut för länge sen, eller ja, Dödsrelikerna läste jag ut i förrgår. Alltid lika tråkigt när en bra bokserie tar slut. Älskar verkligen de böckerna! Fick min första Harrybok -99 tror jag, eller -00. Då kan man ju inte bara ge upp serien bara för att man har gått och blivit "vuxen".
Nu läser jag första delen i jarastavens vandring; Völvans dotter. Handlar om forntida Sverige, men inget specifikt årtal. Ni som läst serien om Grottbjörnensfolk skulle säkert gilla dem, även om de inte ligger i samma klass. Läkekvinnor hit, örter dit. Jag gillar't! En "völva" är alltså lika med en läkekvinna/schaman av något slag.

Det finns vissa saker jag skulle vilja skriva om, men tiden är inte mogen än känner jag. Måste erkänna det för mig själv helt och hållet först innan jag låter andra utomstående ta del av det. Synd och konstigt för jag har alltid varit sjukt öppen med mitt liv och privatliv och aldrig haft problem att skriva om saker. Men jag antar att det beror på att jag skäms.


Åh, imorn måste jag verkligen gå till försäkringskassan. Måste fylla i några papperäckel angående min sjukskrivning och jag fattar verkligen inte dem så jag måste ha hjälp med det.
Min arbetsgivare var dessutom så jävla fräck att hon kläckte ur sig att jag borde säga upp mig för att jag har varit sjukskriven så länge och att det var elakt mot tjejen som vickar för mig. Eh, va?
Jaha, så om jag säger upp mig betalar min kära chef hyran, räkningarna och maten då eller? Jag får ju ingen sjukpenning om jag inte har ett jobb att vara sjukskriven ifrån? Får ingen A-kassa heller om jag inte blir sparkad så jag vet inte riktigt hur hon tänkte där. Men kallare och elakare människa får man leta efter. Hon är inte mänsklig och förvätar sig att alla ska fungera som hon, eller i alla fall som hon VILL.
Till råga på allt så har det lossnat en tunn, tunn flisa från BAKSIDAN (!?) av min ena framtand och det har börjat göra riktigt ont så jag måste gå till tandläkaren. Det gynnar ju verkligen min ekonomi. Det är som en vass skåra så jag kan ju inte ha bitit bort den? Äh, jag vet inte. Jag verkar ju lyckas med det mesta så egentligen förvånar det mig inte ett dugg.
Öronskiten har inte gått över (har nån form av öroneksem?) och det kliar så jag håller på att bli galen. När jag ligger ner på sidan rinner det en klar vätska ur örat, sunt och fräscht? Nej.
Plus att jag har fått ett sår i näsan IGEN. I NÄSAN! Känns som jag har världens största kråka där inne som jag inte kan få ut. Det stramar och kliar. Vet inte om det kanske är en svinkoppa (ser ut som det) fast David har inte blivit smittad och det ska ju tydligen vara väldigt smittsamt. Har haft såhär ett par år nu, ca en gång om året och det är alltid samma näsborre. Så svårt att låta bli att pilla!!
Som pricken över i:et har min näspiercing börjat ömma och vara litegrann. Efter sju år lixom, haha. Trodde det var läkt för länge sen. Piercingen sitter förövrigt på andra sidan av näsan. Tummen upp! Eller vad säger ni?


Nej, snart måste jag hoppa i bingen om jag ska orka mig upp till FK innan det stänger imorn.

Kommentarer
Postat av: djujet

Men det är väl en härlig start man får på det nya året liksom :)

2008-01-02 @ 13:01:41
URL: http://jjossa.blogg.se
Postat av: Sara Aka Liten

Finns alltid och lyssnar vet du, precis på samma sätt som du ALLTID funnits till för mig. Finns ingenting i världen som skulle få mig att tycka du vore konstig eller som du ska behöva skämmas över. Har märkt att du varit lite off den senaste tiden, kanske något som beror på de här? Hm.. vet inte. Men iaf, när du känner dig mogen så står jag här med öppna armar.

2008-01-02 @ 13:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0