Midsommar och diverse


Hej.

Här ligger man ensam, en lördagkväll. fast det gör inget egentligen, skönt att vara ensam ibland. Dessutom får jag skylla mig själv. Pallade inte följa med frugan ner till nynäs, av olika anledningar.
Men det är nog skönt för Enzo oxå att bara vara hemma. Vi har ju flängt runt en del på sista tiden känns det som.

I torsdags hade ju jag och Jessica som sagt en härjig utekväll. Klockrent! hahaha.
Vi kom på att vi ville göra nåt, så vi lämpade av Enzo hos systra mi och drog sen på Kelly's inne i stan. Jävligt trevligt faktiskt, om man bortser från "pippitöjan" som typ ville gifta sig med mig. Jag måste verkligen lära mig att vara otrevlig ibland.
Vi blev i alla fall bjudna på diverse drinkar och öl. Jag blev faktiskt full och mådde lite illa, men det berodde mycket på den där snubben som klängde på mig hela jävla tiden. KLÄNGDE var fan ordet alltså. Tillslut fick frugan köra ett litet skådespeleri och börja "grina" och det så jag var tvungen att "ta hand" om henne och inte ha tid med pippitröjan. Sen fick han inte komma in igen för vakterna, hehe.
Det var nåt sjukt vad det var spansktalande personer som surrade med mig den kvällen. Fem stycken lixom! två chilenare och en peruan, de andra två vet jag inte var de kom ifrån. Troligtvis Chile dem med.
Det sjuka var att de pratade spanska med mig och jag förstod!? Hur gick det till lixom.
Det började med att de frågade mig om jag talade spanska, på spanska alltså, varav jag skakade på huvudet. En av killarna ba "nähä, men hur kommer det sig att du förstår vad jag säger då?". Fortfarande på spanska. Jag skruvade lite på mig och ryckte på axlarna.
Jaja, de kunde svenska oxå och VÄGRADE tro på att jag inte kunde spanska egentligen. De trodde jag ljög med andra ord. Varför skulle jag göra det lixom? Men de var trevliga! Jessica blev även bästa kompis med en uteliggare. De hade värsta djupa diskussionen om livet, medan jag försökte intala de tre snubbarna att jag var svensk och inte talade spanska. Sen fick hon en kram. Han gillade min fru <3.



Jessica var full som en kastrull och härjade utanför södra station. Efter många om och men kom vi inomhus i alla fall. Väntade på tåget i en evighet.
När vi väl kom på tåget slocknade vi som två ljus båda två. Jag vaknade i Jordbro och fick av både mig och frugan i V-H där vi sen tog bussen mot det ljuva hemmet. Slocknade på en gång igen på bussen och vaknade av en ren slump i Ösmo centrum.
Tur var väl det!!! Annars hade vi hamnat i nynäs och det hade varit JÄTTEJOBBIGT! Var hemma vid halv sju i alla fall.

Sov ett par timmar för att sen gå upp och duscha och sminka om mig. Vidare till Haninge där Danne hämtade upp mig.
Kom hem till hans föräldrar där det redan var en massa folk.
Vi åt sill-lunch och fikade efter det. jag hade bakat två hallon/blåbärspajer som var väldigt uppskattade! Så himla roligt! var lite nervös att de inte skulle smaka bra, men det gjorde de som tur var.



Efter all mat var det dags för kubb-turnering. Jag var ganska duktig faktiskt, haha. Fick ner en "kubb" i alla fall (heter de så? pinnarna som man ska träffa alltså.). Fast vi förlorade, mitt lag. Jag, pappa-pelle och storebror-christian. Vann gjorde Daniels lag såklart.
Efter det var det "Sexkamp" som gällde. Femkamp fast med sex grenar alltså. Först ut var ringkastningen, sen att spika en bamsespik i en stock på tio slag. Det vara bara en som klarade av det och han var snickare, haha. Sen skulle vi skjuta luftpistol på en sån tavla. Askul ju! Minns när jag var typ 10 år och skjöt på skytteklubben i Ösmo, hahaha. Fast det var luftgevär vill jag minnas..
Att skjuta straffar i mål var inte riktigt min grej så där losade mitt lag en hel del poäng. Darten och kasta-boll-i-hink-stationen gick mycket bättre. Vårt lag kom faktiskt tvåa av fyra. Riktigt bra teamwork måste jag säga. Jag hade verkligen jättekul och trevligt.
Sen var det grillning som stod på schemat, lite sent blev det dock så vi åt väl vid 23.00 snåret nånstans, hahaha, men det gjorde ingenting för då hade jag hunnit bli riktigt hungrig efter lunchen och fikat!
Efter maten satt vi bara på den inglasade altanen och myste, pratade, drack och skrattade tills det var dags för musik-quiz. Riktigt svårt var det, särskilt eftersom min hjärna inte fungerade helt okej efter alldeles för lite sömn, hålligång hela dagen och en del alkohol. Men jag hade 6,5 rätt av 20 möjliga. Helt okej tyckte jag för det var verkligen omöjliga frågor! Daniel vann i alla fall (såklart) med 14,5 poäng!
Vi satt ute ett litet tag till och sen gick alla och la sig. Klockan hade hunnit bli 3 eller nåt sånt.



Sov gott hela.. öh.. morgonen och vaknade sen vid 10 snåret. Gick ut med Enzo och gick och la mig igen. Somnade aldrig om dock utan låg och pratade om ditten och datten med Danne. Efter ett tag gick vi upp och ut på altanen (nte den inglasade dock för det var soligt och varmt) och umgicks med dem som hade sovit kvar.
Lugn och skön dag.
Fick skjuts till V-H vid 16.30 och var hemma vid 17.00. Tror jag.
Det var egentligen meningen att jag, Danne, Jimmy och Jessica R (och eventuellt några fler) skulle hitta på nåt senare på kvällen men jag blev så jääävla seg när jag kom hem så jag somnade och var helt opepp sen. Magknip hade jag oxå, som satan. Frugan drog däremot till Nynäs som sagt och jag blev ensam här.
Pratade lite med Daniel lite tidigare ikväll och nu fick jag ett sms där det stod att han var på Kelly's. Höhö.

Nähä, kanske är dags att kissa hunden och sen börja tänka på refrängen?

God natt, Sverige.

Kommentarer
Postat av: djujet

Du är inte svensk djujet , ljug inte :D Peru , Peru , Peru ! :D Kul att du hade en bra midsommar :)

2008-06-22 @ 17:34:36
Postat av: Elenore

låter kul.:)

2008-06-23 @ 06:35:04
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: Maria

roligt.. :D

2008-06-23 @ 17:02:25
URL: http://mimmimarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0