Ringa polisen


Hallå i natten!

Jag och frugan har precis kikat på en film. Irene Huss - Glasdjävulen. De är riktigt bra de filmerna. Som Beck ungefär. Älska "Fredrik", Eric Ericson.

Annars har vi inte gjort så mycket ikväll. Lyssnat på musik, druckit vin på balkongen i kvällssolen och slängt ett öga på fotbollsmatchen.
Vi var även en sväng på bergsvägen och handlade lite snarr.
På vägen dit mötte vi ett par... fulla människor. De började babbla om nån hund som satt i en bil och som hade suttit där hela dagen så jag ringde polisen! Sånt där är inte okej! Kanske hade de inte stenkoll på att hunden HADE varit där hela dagen, men när vi tittade in i bilen så var den fuuuuuull med grejer så att hunden, en rottweiler, inte ens kunde ligga ner. Den satt där i baksätet, bredvid nån maskin, med tungan hängandes utanför munnen. Stackare.
När vi kom tillbaka från bergan hade de hämtat hunden. De som ägde den förmodligen, för vi såg dem åka iväg i en annan bil. Bra, bra. Hoppas de tänker till nästa gång!

Hihi, min fruga läser bok! Jag är så stolt.
För att citera henne: "Jag tror jag ska läsa lite!"

Imorgon har vi tusen och en grejer att stå i.
Göra snittar, handla lite smågrejer, jag måste köpa busskort för jag har räknat ut att jag tjänar ca 2-300 kr i månaden på det, åka till nynäs och köpa kattsand, lämna en bok till Denise, hänga upp gardiner i vardagsrummet, dammsuga igen, skura, städa toan, lämna Enzo hos mamma osv osv. Sen måste jag se till att vara hemma när Sara och Daniel kommer från Norrköping.
Lustigt att de oxå heter Sara och Daniel va?!
Det kommer faktiskt 10-15 pers imorn. Kul!
Sen drar vi förmodligen ut på Telegrafen. Det kan nog bli riktigt skoj!

Håhåjaja, nu ska jag borsta flingorna och sen krypa ner i sängen.
God natt folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0