SwedenRock


Hej!

Tänkte försöka summera den senaste veckan. Jag är inte på skrivhumör, men jag gör det för min kära Mikaela's skull!

Jaha, i onsdags morse började vår resa mot Blekinge/Sölvesborg. Frans och co kom och hämtade upp mig här hemma. Vi kom till Rosenhill där vi mötte upp den andra bilen. En stor cheva van. I den fanns Danne, så jag bytte bil. Kände inte de andra, då i alla fall.
Bilresan var verkligen helt okej! Hög musik, skratt och sköna människor. Sen x antal stopp på vägen oxå, för vi drack ju öl i bilen. Blev en del kisspauser. Dessutom kunde jag ligga ner i baksätet med en kudde, så det var najs.
Stannade även i jönköping och käkade lite.

När vi kom ner, vid sjutiden ungefär började vi fixa med maten. Grillat, mums!
Vi hade sååååååååå trevligt. Hög musik, igen, kvällssol, mer skratt och jag lärde känna folket lite bättre. Underbara människor! Verkligen en hellyckad dag!
På kvällen upptäckte vi att vi bodde granne några norrmän, så en utav dem kom över och partade med oss. Trevlig prick. Benni hette han.

Dagen efter solade vi MASSOR. Drack öl till förbannelse och lyssnade på bra musik. Vi hade en "ipod-stereo" med oss. Sen drog vi in till festivalen.
ÅH, vad underbart det var! SJUKT mycket olk, underbar stämning och sjuka människor. Haha!
Jag hade så jävla roligt. Vi såg Volbeat örsta dagen i alla fall. Öh, och några fler band, men jag minns dem inte nu. Haha. Bra lixom. Nämen, jag blandar ihop alla dagar.
Vi drog hem rätt tidigt ändå och efterfestade hemma, med norrmannen.

Dagarna såg i och för sig rätt likadana ut. Strålande solsken och 94387 grader varmt. Öl, vin, sprit, cider att dricka, mycket skratt och sång. Åkte in på området/festivalen lite olika. Såg bra band, men härligast var nog ändå att bara titta på allt folk!
Men jag kan ju i alla fall säga att jag mådde så sjukt jävla bra där nere! ni som känner mig eller som följt min blogg ett tag vet ju att min mage inte riktigt alltid är med mig. Den var felfri där nere!! mådde inte "sådär" en enda gång heller. Panikångest alltså. Lärde känna alla jag åkte ner med och hade det bara så jävla bra!! Allt bara rullade på. Inget tjaffs mellan nån utav oss, inte ens mellan folk inne på festivalen (vad jag såg). Alla var bara sjukt trevliga och glada.

I söndags när det var dags att åka hem var ingen utav oss särskilt pigg på det. Alla ville stanna kvar, ha mera!
Jag har aldrig känt så när jag har åkt iväg med kompisar sådär. Detta är den roligaste resan ever! Jag vill bara tillbaka, vrida tillbaka tiden, uppleva allt igen. Skratta och le. Det gör jag i och för sig hemma oxå, men inte på samma sätt. Det var så bekymmerslöst på något vis. Jag har nästan aldrig upplevt det i mitt liv, alltid har det varit något. Men inte där nere, inte under de dagarna..

(gick inte att ladda upp bilder just nu, försöker senare)

Resan hem tog en evighet. Det var ju köer något så fruktansvärt! Var väl hemma vid tolv-halv ett på natten.
Trevligt var det dock att träffa frugan. Pratade om henne massor där nere. Önskade så att hon hade varit med. Då hade resan verkligen varit fulländad till 1000%!!!
Magen började även krångla så fort jag kom hem. Hur går det lixom?

Jessica är fan pissjuk! Tycker så synd om min fru. hon ska ju på hultan imorn oxå. Kul att hosta och kraxa som en kråka då lixom?
Då blir jag ensam i 4 dagar jag med.. buhu. Är så avundsjuk på henne. Vill som sagt ha meeeeeera av det goda i livet.



Idag har jag kikat på Sverigematchen med Danne och Jessica R (a.k.a Crossbite Jessie) som var med ner till sweden rock. Det var trevligt! Sen skjutsade Danne hem mig, men jag tyckte lite synd om honom för han ska fan upp fyra imorn bitti. Klockan var fem i tolv när han lämnade av mig. men men, han tycker sömn är överskattat, haha.
På tal om det så sov jag fan som en stock där nere. Det brukar jag aldrig göra på främmande ställen!
Men jag visste att om det skulle vara nånting så kunde jag bara väcka Daniel. han vet ju allt om mig och mina "egenheter" haha. Så det kändes tryggt faktiskt.


Jaha, nä, nu orkar jag inte skriva mer min fina tjockis, hihi.
Summeringen blir - SÅ JÄVLA UNDERBART!!!

God natt Sverige.

Kommentarer
Postat av: Elenore

Låter toppen ju!

2008-06-11 @ 05:33:35
URL: http://norpan86.blogg.se/
Postat av: mikaela

så ska det se ut min plutt!!! pööössss

2008-06-11 @ 09:57:29
Postat av: djujet

Vad skönt att du hade det bra där ! (L)

2008-06-11 @ 11:24:32
Postat av: Jennie

Underbart! Älska festival

O Jessica är klock o festa med ju =)

2008-06-11 @ 14:24:14
URL: http://jenniefan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0