Lyckade danslektioner!


Det var typ sjukt mysigt idag med min kära kusin! Vi satt i hamnen, åt glass och såg ut över vattnet medan solen gassade. Mycket deeptalk blev det. Så skönt att prata med nån som verkligen förstår. Det är min kusse det!
Sen gick vi upp till Jannis och fikade macka och cola, eller hon tog en té.
Efter det var det dags för henne att åka hem. hade velat umgås längre men jag skulle ju till dansen och grejer. Får åka till henne snart. Mycket snart. vi ses som sagt alldeles för sällan och ändå bor hon bara i Haninge.

Mötte upp min fru som hade jobbat på kryddboden idag. Vi gick till konsum och sen hem till henne. Det var så jävla tajt om tid så jag hann aldrig hem till Jonnie innan dansen. Lånade lite kläder av frugan. Rosa, såklart! Själv ägar jag inte ett endaste rosa plagg tror jag. Haha. Kändes lite ovant, men det gixk så bra så!

Dansen gick faktiskt över förväntan! Men jag älskar ju jazzen. Verkligen ÄLSKAR!
Tack Malin för att du är en sån underbar danslärare!!
Tänkte hoppa över den avancerade jazzen som är efteråt men vi skulle tydligen börja på en ny grej så jag hängde på ändå. Den koreografin vi dansar annars är faktiskt för svår för mig. Hatar att erkänna det, men så är det! Blir så jävla arg, för den är sjukt jävla snygg och jag vill så gärna lära mig den ordentligt. Men jag har varit borta för mycket och så har dansen varit inställd av andra orsaker.
I och med att jag har haft uppehåll med dansen i typ tre år är jag ju lite ringrostig och så många koreografier vi har nu (sju stycken?!?!) har jag inte haft sen jag gick i gymnasiet och dansade 16 timmar i veckan. Nu dansar jag bara 3 och har äbndå så mycket. Tufft är det för mitt lilla inlärningscentrum i skallen.
Hur som helst gick den nya avancerad koreon PISSBRA! Blev helt stolt över mig själv. Men OJ vad blåmärken jag kommer ha på sidan av skinkan! Orkar inte förklara, eller jag KAN inte förklara hur vi gjorde men vi var på golvet och härjade i alla fall.
ouch!
Kanske kommer upp en bild på mitt vackra, eventuella, blåmärke sen. Haha. Som det känns nu kommer hela skinkan vara blå..

Nu är i alla fall jag, Jessica och Jonnie hemma hos Jonnie. Som det ska vara med andra ord. Vi har som ett litet kollektiv här. Enzo är ju med, förstås! De sitter och tittar på hockey, men det är inte riktigt min grej. I alla fall inte på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0