Kvällsfilosofi


Hallå!

Hur går det med måendet då? Inge vidare faktiskt. Har ju mått pisskonstigt hela dagen. Däckade i soffan efter det  förra inlägget och vaknade när Jonnie kom hem från jobbet vid kvart över nio typ. Helt död var jag. Mådde illa.
Petade i mig diverse tabletter och nu känns det lite bättre.
Men har fortfarande int i typ halsen/näsan/bihålorna. Orka bli sjuk nu lixom?

Iiiiiiiiiiiiiiiiih!
Fan vad jag och frugan har planer inför den EVENTUELLA (vi vågar inte hoppas för mycket) flytten. Hur vi ska ha det, möblera, färger och stuff. Kommer bli såå mysigt! Visserligen är det ju bara en etta, men en relativt stor etta! 41,4 kvm. Skitstor balkong där man lätt får plats med utemöbler.
Det vi skulle vilja fixa är tapeten i vardagsrummet/sovrummet. Babyblå är kanske inte riktigt vår grej. Kan man måla på tapet? Det hade vi tänkt i alla fall, om ingen vänlig själ skulle vilja tapetsera åt oss...? En ljusar färg i alla fall, för vi hade tänkt ha svart inredning så att säga.
Köksluckorna MÅSTE vi måla om i alla fall. Ljusgult funkar INTE! Vitt är mycket bättre!
Sen hade vi tänkt en ljus, ljuuuus rosa på väggarna. För vi har tydligen bara rosa kökssaker, hahaha.
Jag tror detta kommer blir så jävla braa!!!
Nu har vi ju de flesta möblerna och det. Enda som fattas är väl micro och dammsugare..
Nån som har något begagnat att sälja ganska billigt?


Vad händer imorgon då? Inget vad jag vet.
Jo, kanske ska på prommis med Mickis. Blev ingen idag för det började regna, tydligen. Jag märkte inget av det eftersom jag sov.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

man kan måla på tapet, fast man kanske måste spackla först. och det kan vara klurigt om väggen är väldigt mönstrad eller mörkare, men annars är det inga problem. jag gjorde det o det ser jättefint ut, från beigespräckligt (eew) till ljuslila.



vad fint det lär bli, härligt med rosa i köket, det vill jag också ha :D



sen tips ang. micro o dammsugare; jag köpte min asbra micro begagnat för ca 400 på blocket, o dammsugare från rusta för 300 ^^

2008-05-27 @ 13:05:05
URL: http://blasphemousgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0