Sarah pladdrar



Hej hej!
I'm alive. Men det trodde inte Marcus. Jag hade visst somnat på soffan här hemma när jag läste och älskling hade ringt och ringt utan att få svar. Då skickade han över sin mamma för att kolla läget. Hihi. Så då fick jag ringa upp honom och säga att allt var okej. Min älskling!

Igår efter jag skrivit inlägget kom Marcus mamma och hämtade mig hemma i Ösmo, för hon skulle ändå hem från Nynäs. Kom hem i lagom tid och började baka! Charinas kärleksmums, eller Charinas mammas kanske till och med. Det blev inte alls bra, dom blev i alla fall inte särskilt snygga och jag hade inte ens någon kokos kom jag på när jag skulle göra glasyren. Inte florsocker heller för den delen men det fick jag låna av Marcus mamma.
Fast de blev jäkligt goda!




När Marcus senare kom hem från jobbet skulle vi beställa pizza från Sorunda restaurang för att testa. De ska ju tydligen ha ny "regi".
Jag var typ inte sugen på nåt (fast jag hade varit det 5 min innan) så jag beställde en vegetarisk pizza.

En tjej svarar:
-"Sorunda restaurang"
-"Hej! Jag skulle vilja beställa pizza"
-"Ja, det går bra det. Vad får det lov att vara?"
-"Mmmm, jag skulle vilja be att få en Calzone. Med bearnaisesås vid sidan av."
-"En Calzooneee.. ja? Något mer?"
-"Aa, en vegetarisk oxå. Utan oliver"
-"Utan oliver.. kanske du vänta ett ögonblick?"
Prassel, prassel
-"Vad sa du? Minus oliver?"
-"Ja, precis.. oooch vad är det för paprika? Vilken färg alltså?
-"hmmm... röd!"
-"Okej! Bra, är inte så förtjust i grön,hehe."
-"Haha, okej, men då går det bra då? Du är välkommen om ca 15 min!"
-"Tack, hej."

Vi åkte dit i alla fall. Pizzorna var i princip klara så det gick ju snabbt och smidigt! När vi hade parkerat bilen hemma kom jag på att JAG hade glömt beställa bea! Hallå, pizza utan bea går ju inte. Blev lite småirriterad på mig själv, men men fick sno lite av Marcus. Kommer in och dukar i vardagsrummet.
Jag tar av locket på pizzan och ska riva bort det så det inte tar så mycket plats.
Eh, det första jag ser på pizzan är oliver! Men ååååååååååååååååh, orka åka tillbaka för det? Det är ju bara att peta bort tänkte jag, men lite irriterande var det.
När jag sen börjar plocka oliverna inser jag att det ligger grön paprika på.
Vafan!
Jag bad väl om en pizza utan oliver och grön paprika, eller?
Fick peta bort två "pålägg" från en vegetarisk pizza = ingen skinka = endast lök och champinjoner kvar. Jag var inte så glad. Jo, tre sparrisar fick jag oxå.
Thanx.
Bajskorvar.
Ingen bea hade jag ju heller. Hahaha.





Kvällen spenderades i alla fall i soffan (som vanligt) framför "Vänner". Älskar det!
La oss i sängen vid nio och slocknade runt halv elva. Jag alltså, Marcus somnade väl vid halv tio eller nåt.


Idag har jag varit i skolan. Det är kul för jag har skitroliga klasskompisar. De flesta i alla fall.
Men innan så var jag med Marcus på jobbet för han skulle åka ner lite tidigare. Vi käkade frukost där, alla tre, för Micke var där oxå.
Älskling hade tagit med sig några kärleksmums och Micke tyckte de var pissgoda. Han undrade om det verkligen var jag som hade bakat dom. Hahaha, nej, man kan köpa sånt här skitfult fikabröd på Ica! Alltså, de är verkligen inte vackra. Tro mig.
Hur som helst, skolan gick bra och sen kilade jag över till apoteket och hämtade ut Sertralin/Zoloft för 4.50! Inte så jättedyrt, men mitt högkostnadsskyd "nollställs" den 16:e, så då blir det ordinarie pris igen, en liten stund.
Skulle även hämta ut Enzos medicin mot noskvalstrena (?) men den hade de inte inne, så jag får åka ner imorn efter jobbet och hämta den då. Tänkte hämta ut oxascand och lyrica då för att bunkra upp med nu innan den 16:e. Man får ju inte vara dum!

Jösses vad jag pladdrar. Nu är du väl helt trött i ögonen Sven?

Marcus borde vara hemma snart. Då ska vi laga köttbullar och makaroner.
Puss hej.

Kommentarer
Postat av: Jessica

det enda som var fult av bilderna var ju den där pizzan! hahahahahhahahaha åhh... blir nog ingen VEGETARISK nästa gång va ? hahahaha.. vegetarisk..

2008-11-13 @ 17:27:30
URL: http://jessica182.blogg.se/
Postat av: Svenne

Hehe jo lite trött men det övervägdes av att det var rolig läsning ;-)

2008-11-13 @ 18:03:56
Postat av: Agnes

Taack du ! :D

2008-11-13 @ 18:18:18
URL: http://nikonian.blogg.se/
Postat av: Jessica

Nääääh! Inte pojkig.. Bara dougig :) fast han är ju rätt ung.. 3 månader yngre än mig! :O

2008-11-13 @ 18:30:20
URL: http://jessica182.blogg.se/
Postat av: Jessica

hmm.., jag tror att du vill ha hästen.. eller duvan :P

2008-11-13 @ 18:32:05
URL: http://jessica182.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0