Ett år av saknad




Idag har jag ganska mycket att skriva egentligen, men jag vet inte riktigt om jag kommer få ut allt.
Vi kan ju börja med.. eller jag vet inte vad jag säga.
Det är ett år sen idag.
Ett år av saknad.
Jag tror faktiskt att jag först igår förstod att du verkligen är borta, Johanna.
Satt i bilen med Marcus och kom på att "just det, imorgon är det ett år sen Johanna gick bort". Sen blev jag tyst. Jag insåg att det kommer gå två år, fem år, nio år och varje år den 10/10 kommer jag tänka att "idag för x år sen gick Johanna bort".
Satt och funderade en stund över.. allt.
Tog en cigg och funderade lite mer.
Vi kommer alltid att sakna dig Johanna!



Den här dagen började för övrigt skit, bokstavligt talat!
Enzo hade bajsat nere i hallen av nån anledning och självklart trampade jag i det. Barfota.
Jag hade lixom hundbajs mellan tårna klockan åtta imorse. God morgoooon!
Åker i alla fall med Marcus till Ösmo på lunchen och sen ska jag ner till nynäs och göra några ärenden. Bland annat köpa ett lila ljus som jag tänkte tända här hemma ikväll. Ett Johanna-ljus!
Jag vill inte gå till minneslunden. Eftersom hon inte har en egen gravsten kan jag lika gärna tända ljus här hemma.



För att prata om nåt helt annat snodde jag en bild från frugans blogg på min nya fina jacka!


Strl 164 på barnavdelningen. Som hittat! 899:- kostade den. Vuxenstorleken kostade 1.500:-




Kommentarer
Postat av: J

Barnavdelningen är bra skit!

2008-10-10 @ 11:47:23
URL: http://ringadingdong.blogg.se/
Postat av: djujet

Har det redan gått 1 år ? Fan vad tiden går fort .. Må hon vila i frid (F)

2008-10-10 @ 12:12:44
Postat av: tessi

haha jag köper också dunjackor på barnavdelningen, bra mycket bättre priser för samma jacka.... ;D

2008-10-10 @ 13:19:18
URL: http://beejbi.blogg.se/
Postat av: Jessica

:)

Jag vet :) Jag blev sugen på broccolipaj när du sa tacopaj.. Men jag ba nej orka..

Så blev jag sugen på lax.. sen ba man kan ju göra paj. Så kan man ha broccoli i för att fylla ut lite. Sen när jag stod och gjorde degen. Då ba "vafan, nu gör jag ju paj iallafall, vad bra!"

2008-10-10 @ 13:34:21
URL: http://jessica182.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0