Husmor på högsta nivå!



Jahaja! Här hemma leker man husmor för fulla muggar.
Håller just nu på att jäsa bulldeg som förhoppningsvis ska bli världens godaste vaniljbullar. Fick receptet av Marcus söta mor. Jag har även tänt värmeljus oxch blockljus över hela huset, så att det blir lite varmt här. Mysigt!
Huset har ju ett par hundra år på nacken så isoleringen är väl inte den bästa. Blir kallt fort här med andra ord.

Tidigare idag har jag varit på Lantmännen och köpt diverse bra djurgrejer och världens största blockljus!
En kam med "kniveggar" på typ, till Ruths tovor, schampo till mina stackars djur som har mjäll/eksem, eller ja, Enzo har liiite mjäll. Sen köpte jag plåster.
Har hunnit duscha Enzo, så nu doftar han som en nyporos! Ruth väntar jag lite med. Tills ikväll eller nåt. Tror att jag eventuellt kan behöva hjälp av Marcus. Vi får se.
Just det! När M kom hem på lunchen åkte vi och köpte en "kattunna"/kattställning åt kissarna, vilka nu som vill komma in. Men mestadels Ruth då eftersom hon inte är fullbordad utekatt än.

Jag har satt på diskmaskinen oxå. Inte att förglömma! Då har vi bestick tills ikväll. Bra.
Vafan ska man laga för middag då? Jobbigt. Ska se vad som finns i frysen. Lax kanske.

Åhhh, vet ni vad som hände i morse?
En liten pippifågel flög rakt in i rutan och skadade sig. Lillen. Skitsöt!
Han blödde ur näbben, stackaren. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med den, den verkade okej ändå. Hade inte brutit nacken eller nåt sånt, för den vände och vred på huvudet. Men risken fanns ju att en kissemiss skulle käka upp den och det ville jag inte så jag tog den och gick över med den till Marcus föräldrar. Hans mamma tog den och satte den i en låda vid ett öppet fönster så han kunde flyga iväg när han kände sig bättre och det gjorde den!
Fick även med mig lite avmaskningsmedel därifrån, till Enzo och Ruth.
Mumma! Not. Hahaha.
Men, det är nödvändigt!






Snart ringer äggklockan om att degen har jäst färdigt. Ska passa på att röka innan.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Naaaaaaaw lilla blåmesen :(



Hahaha åhh Ruth. Hon är ju även expert på att välta diverse grejer så att man vaknar på natten.





Hahahahaha men varför ramlade Enzo ner PÅ RYGG ? hahahahhaha lillen.



natten var ju inte lugn för mig heller kan jag ju säga.

Frasse letade efter Ruth. han jamade som fan. Asså han har ju JAMAT så att man ba men fraaaaans ?

Men inatt asså. Jag har aldrig hört han jama så högt och intensivt förut.

Sen drog jag iväg idag vid 14. och så när jag kom hem för nån timme sen så hörde jag honom jama ända nere vid porten ba.

Så när jag kom in så satt han vidd dörren. S jamade han som fan. Han saknar nog ruthan.



Fast nu ligger han helt lugn bredvid mig här.

Han är ju sällskapssjuk stackarn :/

2008-10-20 @ 17:33:52
URL: http://jessica182.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0