Måndag


Hej Ida, det här inlägget är tillägnat dig!


Helgen var lagom. Jobbade lördag och söndag på konsum. På lördagkvällen var jag och Marcus på 30 årsfest. Det var oxå lagom. Supergod middag och födelsdagsfyrverkerier. Riktigt maffiga sådana.
Jobbade som sagt söndag ett par timmar. Det gillar vi eftersom det är 100% OB.

Idag har jag jobbat på Charina's. Riktigt seg tyckte jag det var faktiskt. Vet inte om det bara var jag eller om det var ovanligt lite folk. Ska jobba där hela veckan och det är så skönt! Jag blir galen av att bara gå här hemma och skrota. Pengar är ju aldrig fel heller.
Nu på eftermiddag/kvällen ska jag eventuellt ut till stallet med Alexandra. Hon ska ställa upp i en liten hopptävling med Pia i Maj, så hon ska över till Söder Enby och träna lite på deras hemmagjorda hinder och försöka fnula ut vilken höjd hon ska tävla i.
Hon tyckte att jag skulle följa med på Benke och provhoppa honom med (han har aldrig hoppat) och eventuellt ställa upp i samma tävling sen. HAHA! Jag fnissade lite åt hennes förslag. Jag följer gärna med i eftermiddag och provhoppar, men aldrig att jag ställer upp i nån tävling! Följer i och för sig gärna med på tävlingen och kikar, men det är oxå allt. Marina kanske skulle ställa upp i samma tävling, så det blir ju kul!

Vädret är underbart och jag har legat på gräsmattan, barfota, och lekt med Enzo. Vi har kastat boll och gjort några enkla övningar samt tränat lite "sitt, ligg, stå, vänta, tass" osv. Det behöver alltid fräschas upp och finjusteras lite.
Skulle så gärna vilja träna lite agility med honom. Han är riktigt smidig och en fena på att hoppa. Det blir mest gamla stockar och grenar här hemma och i skogen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack gumman ;)

2009-04-20 @ 17:06:22
Postat av: djujet

Låter skoj att du ska prova hoppa Benke, och jag tycker det låter som en kul idé att tävla honom på en enklare nivå om det är så att han gillar hoppningen! :D

Kul att du kommit igång med övningar till Enzo killen också, du är duktig! En enkel övning är att lära in slalom, om han tycker det är kul med agility osv. Fast istället för att du gör det genom slalom pinnar, gör han det genom dina ben. Lite lydnad samtidgt då ^^

2009-04-21 @ 12:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0