Kukfobi?



Hej på er.
Jag kunde inte gå på Lucas namngivningscermoni, pga av min jävla k*k-fobi. Ja, nu har jag inte fobi för snoppar alltså, utan för spyor.
Tessan med familj har precis varit magsjuka, och nu Mickis och hennes familj. Jag vågade helt enkelt inte utsätta mig för den risken att bli smittad. Sjukt, jag vet, men jag kan inte styra det.
Fatta att jag MISSADE Lucas stora dag! Är så jävla ledsen för det.
Jag måste vara världens sämsta "gudmor" (jag är inte officiellt gudmor, utan det är en tjej som heter Monica, men jag är lite gudmorsa, inom familjen. Hehe). Det var tydligen en del som hade frågat efter mig också, även fast de aldrig ha träffat mig. Det var lite gulligt tyckte jag!

Vår alla hjärtans dag spenderades inomhus, framför tv:n, med hyrfilm! Vi såg "Teeth" som faktiskt var riktigt bra. Den handlar om en tjej som har en "Vagina Dentata", med andra ord: huggtänder i... hugget, musen, muttan. Ja, ni fattar?
En skräckis, med rätt mycket humor. En del läbbiga scener och riktigt bra skådisar!
Den andra filmen var "The happening". Svindålig om du frågar mig. Allt hände på en gång och skådisarna, eller manuset eller vad fan det nu var. Regin? Den kunde mäta sig med "Days of our lives" ungefär. Nu är ju jag visserligen en utav dem som gärna ser på just den serien, men det är bara för att den är så patetisk, så den blir underhållande. Allt kan hända liksom.
Aja, den var skitkass i alla fall.
Till middag blev det spenatsoppa med ägghalvor i. Sååå gott!
Det var lite knåp att få ihop soppan (jag gjorde den alltså, ingen pulversoppa här inte) men tillslut gick det och riktigt bra blev det dessutom.
Ikväll har jag inte den blekaste om vad det blir. Kanske resterna från här om dagen?
Hittade på maträtten medan jag lagade den. Stekte köttfärs, hade i gul lök (hackad såklart), champinjoner (på burk, mycket godare med färska men vi hade inga) och en bönsallad (konserv det med).
På med färsk vitlök och andra kryddor efter tycke. Värmde tortillabröd och slängde ihop en vitlökssås/dipp. Skivade avocado som tillbehör. Sjukt gott blev det!
I med köttfärsen i brödet, på med avocadon och lite sås/dipp, vik ihop och ÄT. Mumma.

Hur går det med mitt skrivande egentligen? Det är helt osammanhängande och inte grammatiskt rätt någonstans. Jag måste nog läsa lite mer. Men det är så svårt att hitta en riktigt bra bok, som man fastnar för och inte kan lägga ifrån sig.
Skulle vilja åka till möbelförmedlingen. Där finns det tonvis med böcker, för typ 5 kronor.

Kommentarer
Postat av: Maria

USCH nu får väl ändå den jävla sjukan fara och flyga! Blä!

2009-02-15 @ 12:50:13
URL: http://mimmimarias.blogg.se/
Postat av: Jessica

Osammanhängande ? Ditt skrivande ? Läser du inte min eller ? Hahahahahha, där kan vi snacka pucko. Jag måste börja läsa överhuvudtaget tror jag! Bok alltså, inte bara texten på tv:n :P

2009-02-15 @ 21:38:19
URL: http://jessica182.blogg.se/
Postat av: Denise

Jag ser också på ''Days'',varje dag faktiskt.

Vågar man erkänna detta? haha

Så dåligt,men måste ändå se det,för att det som sagt kan hända vad som helst! haha

2009-02-17 @ 15:11:05
URL: http://denise-akesson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0