Hästsnack



Hästeriet igår blev ju lite av en upplevelse.
När vi skulle hämta in hästarna från hagen var Robin på bushumör, så han vägrade låta sig bli infångad. Efter lite spring och jagande i hagen fick vi äntligen fatt honom. Janna var lagom glad och Robin blev helt plötsligt from som ett lamm.
Oki var helt likgiltig.
snabb-borstning och check av broddarna. På med sadel och träns och sen ut på en jättehärlig tur med hästarna. vi red runt, vad det nu hette, travade litegrann på mysiga raksträckor och så.
Hem och av med allt, borsta, kolla broddar igen och sen ut med dem i hagen. Janna fortsatte att mocka Robins nya box (jag tittade på, haha). Visade mig de nya foderrutinerna och sen skulle vi göra iordning höpåsarna.
Vi stod där i godan ro (lite brådis hade vi dock) och helt plötsligt kommer det två okända ryttare in på stallplanen och ropade "hallå!".
Det visade sig att två föl från lösdriften hade gått genom stängslet, så det var bara att grabba två grimmor och leta efter busarna. När vi kom fram till stället hade den ena pållen redan gått in i hagen igen, men lille Filip (världens sötaste islänningsföl!) ville äta av det goda gräset utanför. Jag försökte få tag på honom men han ville inte riktigt. Tillslut fick jag tag i pannluggen på honom och kunde sätta på grimman, som var typ 8345 storlekar för stor.
Hela stängslet var trasigt så jag fick stå i hagen och passa hästarna medan Janna sprang efter Sussi som äger stallet.
Åh vad gosiga de små trollen var!
Vi gosades och pussades massor. Det andra "fölet" (han fyller 2 i år) blev jag sååå förälskad i. Junior heter han och är en korsning mellan Welsh och Arab. Jag tänkte ta med honom hem <3.
Sussi fixade i alla fall stängslet och det blev frid och fröjd i hagen.
Jag och Janna fixade det sista höet och sen kom Marcus och hämtade mig.


Fick sms av Janna imorse där hon frågade om jag ville hänga med ut idag igen, för hon skulle få sluta vid lunch. Det blir myyys!
Kameran ligger på ladding, så förhoppnigsvis kommer jag håg att fota dag.

Här är lite bilder lånade av Janna

Söta Oki



Vackre Robin


Robinen igen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0