Köpaköpaköpaaa



Jag vill åka till IKEA och köpa en wokpanna samt en ny stekpanna.
Sen vill jag ha blåa gardinar från Haléns.
En hel hög med kläder från H&M.
En ny matta till vardagsrummet.
Ett nytt kök, eller ja, en annan färg. Kan man säga så?
Nytt bord + stolar. Eller jag vill ha ett gammalt alltså, lantstuk, slitet, använt och nött. Men det blir ju nytt för oss!
En ny kökslampa vill jag ha också. Förlåt älskling, men den som sitter uppe nu är ful.

Jaa, det var väl det for now.

Idag fick vi en byrå av mamma. Det är min gammelmormors gamla byrå som mamma fick ärva, och nu jag. Den är jättefin, eller egentligen inte, men den är gammal i alla fall. 1800-talet någon gång tror jag?
Vi ska faktiskt slipa ner den förfärliga färgen och sen "renovera" den så att den SER gammal ut. Samt måla dit texten igen som står nu (Greta Ers doter År 1851).

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack desamma! :)

2009-02-08 @ 22:36:29
URL: http://jerres.blogg.se/
Postat av: Jennica

Nej, om ni slipar ner det så försvinner hela värdet i den

2009-02-09 @ 07:34:39
URL: http://www.goddessiduna.blogspot.com
Postat av: Elin

jaha. ja men då så! ;D ringen är säkert jättetjusig på. hoppades bara inte att det var något knas.



angående byrån... måste hålla med jennica här ovanför. även fast ni tycker den är ful, så tror jag inte riktigt på att slipa om den. både värdet för er och rent pengamässigt kanske sjunker iom renovering. originaltext och sånt är kanske sådant som kommande generationer tycker är värdefullt? självklart gör ni som ni vill! (say whaaat) men spana lite på antikrundan eller typ inredningstidningar, där ångrar sig folk nästan alltid om de ändrat på för mycket original.

2009-02-09 @ 10:14:49
URL: http://elinsofia.webblogg.se/
Postat av: Jonathan

Jag har en wokpanna från IKEa. kosta 49 riksdaler.

2009-02-09 @ 17:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0