Sovdag



Igår jobbade jag från kl 13.00 till 20.30 på det där himlans begravningsfikat. Det gick bra även fast jag aldrig hade jobbat i det köket förut. Folket var trevliga och klappade mig på axeln och sa "Tack".
De fikade och höll tal i hundra år, men tillslut fick jag in all disk så jag kunde diska och sen fick jag gå hem. Eller nej, jag gick till Ösmo centrum för att ta bussen. Hem.
Pratade med Linn på vägen och hon skulle på skridsko-disko med sin lillebror.

Marcus jobbade aplänge igår, med vår bil visserligen, men ändå! Han kom hem vid 23.00 eller nåt. Då låg jag i sängen i ren protest, haha. Sen värmde jag mat till honom, han åt, vi kikade lite på tv och sen somnade vi.
Imorse väckte han mig vid 9 och sa att han skulle ner till jobbet och fortsätta med bilen och att det senare skulle komma en kund han skulle fixa grejer åt.
Jag tog en sovdag! Eller förmiddag i alla fall. Skönt.

Imorgon är det ridning som står på schemat, hoppas jag! Mina "häst-dejter" har ju en förmåga att inte bli av, men jag håller tummarna.



Kanske är dags att lägga in bilder från ridningen nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0