Lucas står



Idag fick jag äntligen träffa mina favoriter! Vi har sjungit visor och packat upp köket.
Sen gick vi en promenad med vovvarna och Lucas. Han somnade så skönt i vagnen.
Jag fick även med egna ögon se idag att han kan resa sig mot saker!









Jag ska äta dig imorgon



Ja, imorgon då.
Ska träffa Tessan och Lucas igen en sväng. Ska ändå ner till apoteket och hämta ut medicin. Får inte glömma att ringa Nynäshamnsbostäder heller. Viktigt!
Ska in på Åsa's och kolla efter en cd-spelare till Lucas även.


Mitt "sista" pass i stallet för den här stalltjänstveckan var nu ikväll. Det gick jättebra och idag kom jag ihåg att ta med schampot också.
Bekantade mig med en mycket trevlig tjej som hette Alex. Hon frågade om jag ville hjälpa henne med sin häst, Bazooka. Tydligen en riktig värsting som tar bettet och sticker när det passar (eller förmodligen "opassar") sig. Tokhäst!
Vi får se hur det blir!
När jag var mindre var jag en riktig våghals när det gällde hästar. Red både upp och ner och bak och fram, gärna utan tyglar och stigbyglar. Hoppade över allt möjligt och var inte ett dugg rädd. Nu är jag lite mer försiktig men det har väl kommit med åldern? (Jag är ju 65 enligt frugan, ser på antikrundan och det).
Det skulle i och för sig vara riktigt kul att få något att bita i. Synd att jag är så ringrostig på hästfronten bara.

Nej, nu måste jag äta lite turkisk yoghurt med flytande hååning på. Jag är ju så förbannat hungrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0