Jobb, hästar och gud vet vad



Vi är ganska nyss hemkomna från Micke, vars värmepanna/pump (?) vi hjälpt till att få in i huset. Det var ju ett äventyr det med!
Nu är klockan så mycket att det absolut är läggdags, vilket betyder att det inte blir några bilder idag heller.
Min dag har i alla fall sett ut som så att jag åkte ut till stallet vid två (innan var jag bara hemma och gjorde mest ingenting så det är inte särskilt intressant att läsa om). Till det "nya" stallet Söder Enby.
Janna hade inte kommit än så jag kelade med kissebebisen Sickan. Han klättrade hela vägen upp för mitt ben och satte sig till rätta i nacken på mig. Sötgöte! Pratade lite med en tjej som hette Marianne också.
Janna kom efter 10-15 min och vi började pyssla lite i stallet.
Hämtade hästarna, borstade, sadlade och tränsade och sen bar det iväg på en lugn uteritt runt sommarhagarna.
Oki hade aldrig blivit riden där förut så vi skrittade bara.

När vi nästan var framme vid stallet igen ringde min älskling och berättade att jag hade fått jobb! Visserligen "bara" varannan lördag, men det är alltid något och förhoppningsvis blir det mer framåt våren och sommaren.
Väl "hemma" i stallet igen visade Janna mig var alla grejerna låg och hur det mesta fungerade. Jag ska nämligen bli medryttare nu. Hihi, det känns jättespännande!

Imorgon är det faktiskt jobb som står på schemat! Toppenbra. Ska jobba på ett begravninsgfika, men det är ju alltid något.

Just ja, angående jobbet jag fick. Det är på Konsum (Coop) här i Sorunda! Ska ner någon gång nästa vecka och skriva på diverse papper, anställningsbevis o.s.v. Tack gode guuud! Jag är nöjd med minsta lilla krona jag tjänar in.

På söndag ska jag ut till Ristomta-stallet och provrida en av Alex hästar. Det är alltid så himla kul att prova en ny hästa tycker jag. Vi hoppas det går vägen.

Gud vad hoppigt och stökigt det här inlägget blev, men jag orkar inte "städa" det.
Imorgon är det ju Let's dance och det planeras att ses på med min Tessilur. Antingen här eller hos henne, det har vi inte bestämt ännu.

Neej, nu måste jag gå och lägga mig.

Kommentarer
Postat av: vickan

hihi ja visst är han ; )...



föstår att du gör det...är mysigt

ska bli bättre på att skriva oftare nu :)

2009-01-30 @ 00:49:33
Postat av: Sandra

åhh va roligt till jobbet =) grattis så mycket!!

2009-01-30 @ 11:09:53
URL: http://bitchens.blogg.se/
Postat av: Sandra

Nu har jag utmanat dej på bloggen =)

2009-01-30 @ 11:30:52
URL: http://bitchens.blogg.se/
Postat av: Maria

Då ses vi på coop i sommar ;) där hänger jag rätt ofta. Grattis till jobb!

2009-01-31 @ 11:08:01
URL: http://mimmimarias.blogg.se/
Postat av: Limpan

UTMANAD PÅ MIN BLOGG PUSS..

2009-01-31 @ 11:48:30
URL: http://kimolinn.blogg.se/
Postat av: Jessica

Johan kom och hämtade henne. Hon var för full för att gå ut, hon ramlade ju och grejer. Jag skulle fan följt med asså för jag var helt borta jag med, då hade vi inte ens kommit ut

2009-01-31 @ 13:31:54
URL: http://jessica182.blogg.se/
Postat av: djujet

Gud vad roligt för dig djujet ! Grattis <3

2009-01-31 @ 14:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0