Midsommar, hästar, kattungar osv osv



Här sitter jag och segar. Laddar över musik från datorn till mobilen via en bluetooth adapter som jag tydligen fick gratis från tele2 för ett tag sen. Funkar asbra! Blir lite Avril Lavigne, Dragonforce, Dead by April och Hardcore superstar.

Alltså, jag bara jobbar och försöker ha lite fritid där emellan, därför blir det inte många rader skrivet i den här bloggen.. så ofta. Jag och Johanna hänger för det mesta, och Micke ibland. Vi far och flänger runt på diverse ställen och tar nästan alltid med alla hundarna! Nu har det ju varit pissigt väder i över en vecka, så någon mer badning har det inte blivit.

Har varit ett par svängar ute i stallet även, men det är ju så himla omständligt eftersom att jag måste undvika en person där. Snälla fråga inte, för det är så larvigt att jag inte ens orkar förklara. Men men, för "stallfriden"´s skull så gör jag väl så.
Har även mailat på ett par pållar som verkar vara intressanta... får se vad som händer! Kanske står här med en häst om ett par veckor!
Känner verkligen att jag måste prova på det nu, att äga en häst. Senare i livet kommer jag ha fullt upp med barn och så. Detta är min tid att testa helt enkelt!
På tal om hästar så kom hovslagaren akut ut till stallet i fredags kväll för att tömma en hovböld på Felicia. Stackars gumman hoppade på tre ben och tyckte det var sååååå skönt när han verkade och skrapade och pillade på hennes hovar (aj?!). Helt blickstill stod hon och var bara tacksam.

Ruth växer på sig och blir tjockare och tjockare för varje dag! Jag har räknat ut att hon BÖR föda mellan den 7:e och 15:e Juli. Alldeles lagom till min födelsedag den 17:e!


Midsommar kommer firas i Västervik på Lysingsbadets camping (för alltid i mitt hjärta, haha). Har inte varit där sen man blev tvingad att följa med på familjesemestrar när man var yngre. Det blev hastigt och lustigt bestämt igår när vi var hemma hos mamma och firade hennes födelsedag. De skulle i alla fall ner till V-vik och frågade om vi ville med. "Jaaaaaaaaa", sa jag då! Så ringde Tomas och bokade campingplats och så var det klart! De insisterade dessutom på att de skulle betala för kalaset. Min bästa mamma och Tomas!
Ser verkligen fram emot det. Vi ska mysa, grilla, spela äventyrsminigolf, dricka vin/öl, äta sill och bara ha jätteroligt! Enzo ska med oxå.

Idag ska jag jobba 3 h. Börjar 15.00, så jag tänkte ta mig en tupplur nu. Man får det.

Kommentarer
Postat av: Mr. Incognito

Hejsan, fin header:)



http://www.sinnerz.blogg.se

2009-06-14 @ 11:38:31
URL: http://htpp://www.sinner.blogg.se
Postat av: djujet

Ja, äntligen! :D

2009-06-15 @ 12:49:04
URL: http://josefinesflock.blogg.se/
Postat av: Rosén

Vilket stall?

2009-07-18 @ 15:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0