Nya hästar och jobb



God morgon!
Jag tänker inte ursäkta min brist på bloggande nåt mer. Det är som det är.

Igår mådde jag illa, samt i förrgår och dagen innan det. I perioder under dagen. Tror det är stress, stress, streeeesss för det här med lägenheten och allt skit. Önskar bara att det kunde hända något. Annars blir jag tvungen att säga upp den, tyvärr.
Det var mulet igår och det gjorde ju inte saken bättre. BLÄ. Fast på eftermiddagen blev det lite sol och då passade jag på att ta med Enzo på en promenad till Konsum. Fan vad solen kan göra sån skillnad! Vi tränade lite och Enzo gick lös hela vägen (utom på bilvägen), sen satt han snällt och väntade utanför affären när jag gick in. Sist skällde han så förtvivlat, men nu var han tyst. Duktig pojke.
Ännu senare på eftermiddagen gick jag och Enzo ut till stallet och hann precis fram för att se de två nya hästarna lastas ur trailern. Jättefina pållar! En brun C-ponny vid namn Spader som Marina köpt och en svensk ridponny som Sussi köpte. Hon heter Melissa och är brunsvart, jättesöt! Ser nästan ut som ett kallblod, fast hon är korsad med Welsh (och svensk ridponny). Så det kan ju vara lite allt möjligt i henne. Massa man och svans i alla fall och rätt kraftigt byggd, fastän hon är "smärt" liksom.
De fick bekanta sig med stallet en stund och sen släpptes de ut i hagen. Det gick jättebra, utan några större olyckor. Rossi blev så till sig att han sprang omkull sig i leran, men det gick bra som tur var!

Skulle ha åkt ut till stallet och ridit idag egentligen, men det blev ändrade planer då Missen nyss ringde och frågade om jag kunde jobba. Självklart, sa jag då!!
Så det blir Konsum 11.00 - 20.15 idag och en heldag imorgon med. Jobb är inte lika kul som stall, men det innebär pengar, som jag är i ett enormt behov av just nu. Man kan faktiskt säga att jag är pank.

Ja, det var väl det. Ska försöka kamma till luggen och fixa lite smågrejer här hemma. Sen drar jag och Enzo.
Jag har ju den förträffliga förmånen att få ha "med" honom på jobbet. Eller ja, han finns i en lägenhet ovanför konsum, så det är jättelätt för mig att bara släppa ut honom för kisserier när jag har tid.

KRam

Kommentarer
Postat av: LOUISE

vad är det för lägenhet du har problem med? var bor du nu då? :P

2009-03-06 @ 10:52:06
URL: http://louise1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0